Saker jag gör när jag inte skriver

Idag var jag på ett informationsmöte (som det hette) på Skatteverket för nya företagare inom kultursektorn. Jag kan verkligen rekommendera dessa möten för den som precis startat eget i någon form, (de har möten för enskild firma, för aktiebolag mm) jag hade inte ens vetat om dem om jag inte fått en slags kallelse till ett möte av en annan sort, och genom det hittade jag detta med. Det var verkligen nyttigt, och jag fick svar på frågor jag inte ens visste att jag hade. Samt förstod att jag måste ta reda på en del saker jag inte hade tänkt på. Så det är en helt suverän tjänst tycker jag.

Vi har också avslutat en tävling på förlaget där vi lottat ut ett bokpaket och meddelat den lyckliga vinnaren. 🙂 Vidare har jag bollat ett omslagsförslag med min eminenta förlagskollega. Jag vet, det är väl tidigt men jag tycker det är spännande att kunna bolla olika idéer och uppslag. 🙂 Och denna gång kanske jag kan ha det klart i god tid innan och slipper stressa med allt i sista minuten. Man lär sig av sina tidigare erfarenheter.

Det blev tyvärr inget skrivet idag och nu väntar fem dagars jobb på raken innan jag får vara ledig igen. Men det ska väl gå det med, jag får tänka på den hägrande semestern när det blir drygt!

Ett litet citat som jag tycker passar i dessa tider:

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.Read more at_ https___www.brainyquote.com_quotes_quotes_a_alberteins133991.html

 

10 thoughts on “Saker jag gör när jag inte skriver

  1. Skriva läsa leva

    Roligt att höra att infomötet gav något. Går lite i de funderingarna om något eget framöver och tycker mycket verkar krångligt så att höra om allt som är till hjälp underlättar förstås. 😊 Och att fundera på omslag (redan nu) låter som ett bra alternativ när inte skrivandet i sig görs eftersom kontakten med boken behålls. Kan själv tänka att jag skulle kunna bli inspirerad av bokomslagstankar som i sin tur ger en skjuts till skrivande/redigerandet. 😊

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja så kände jag med så det är skönt att ha en kollega 🙂 och nu har jag inte bara ett utan två! 😮 det hade jag aldrig trott. 😉
      Ja de tankarna är ju en del av processen med och ger inspiration att skriva på sitt sätt 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  2. Eva-Lisa

    Aldrig fel med information, för kunskap är ju inte tung att bära, sägs det 😉
    Omslagstankar är helt klart ett skönt avbrott från skrivandet och ibland kan det ju komma nya idéer utifrån det med 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Så är det så det kan man ju aldrig få för mycket av 🙂
      Ja ibland ger det nya infallsvinklar helt frånsett att det är kul att föreställa sig den färdiga boken då o då 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  3. Carola

    Vad bra att du snubblade över den där kursen för nyföretagare 🙂 Jag hade ingen aning om att de hade sådana kurser. Det innebär en hel del meck med annat än anledningen till att man startar ett företag. Hm. Det är därför jag drar mig för egenutgivning. Men först måste jag ju skriva klart innan det ens blir aktuellt hehe. Önskar dig en härlig ledighet med flow i skrivandet!

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Inte jag heller så det var en välkommen överraskning 🙂 Det är ju så himla mycket man undrar över.
      Jag har också dragit mig för det tidigare precis av den anledningen, men när jag inte behövde göra det ensam kändes det genast bättre.
      Tack fina du 🙂 Jag hoppas på mycket skrivande under semestern 🙂 Det är det fina med semester på egen hand, man kan disponera den som man vill hehe. 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  4. Elin Säfström

    Jag är mer eller mindre immun mot den typen av praktisk information, tyvärr. Jag klarar inte av att ta in sådant som handlar om ekonomi och administration. Det är nästan lite läskigt att vara så handikappad. Men kul att det funkade bra för dig!

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Haha, nej, det är ju inte som att studera skrivande eller liknande, inte samma engagemangsnivå, men jag tycker att informationen framfördes på ett pedagogiskt och lättillgängligt sätt, så det var helt ok. 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

