Bad writer

I’ve been a bad writer. As in jag har inte skrivit någonting alls på säkert en vecka, annat än petat i meningar och annat krafs. Jag har helt enkelt varit för trött för att vara kreativ, jag vet inte riktigt varför denna konstanta trötthet.

Och så lät jag en person läsa ett kapitel mitt i någonstans, och fick en reaktion jag inte hade hoppats på. Okej, det var helt taget ur sitt sammanhang så det kan ju vara lätt att missförstå vad för slags berättelse det är utifrån ett kapitel. Men iaf. Personen fick intryck av en helt annan slags berättelse. Och det var inte alls det intrycket jag hade hoppats ge. Så även det lade sordi på skrivlusten (nåja) lite. Jag kom av mig i mina goda intentioner. Nu är det sjukt svårt att komma igång igen. Så jag får försöka peppa mig lite med detta citat så kanske det kommer tillbaks. 🙂

Hoppas ni får en trevlig helg!

Design

14 thoughts on “Bad writer

    1. Katarina Inläggets författare

      Precis så det fick mig att fundera över vad som gjorde att det uppfattades så och jag började tänka mer i termer av redigering istället. 🙂
      Ja det var nog lika bra 🙂
      Ja nu ska jag bara över den där tröskeln igen hehe. Men jag har märkt att redigering är en bra stege för att ta sig över den 🙂
      Ha en fin helg Eva-Lisa! 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
      1. Eva-Lisa

        Huvudsaken du vet vad som skaver, så kan du ju rätta till det i redigeringen sen 🙂
        Heja, heja! 🙂
        Tack! 🙂 Vi får se hur den blir utan vatten, kanske löser det sig imorgon OM pumpen funkar 🙂

        Liked by 1 person

      2. Katarina Inläggets författare

        Ja fast jag tror jag har det var nu. Det var väl mest lite ordval som hör bättre hemma i min gamla genre och ett sätt att skildra en viss scen.☺️ Fel glasögon liksom.
        Gaaah, jag visste inte att det fortfarande int funkade! Kopplade inte riktigt när jag läste det ovan. Jag dööör! Att du inte flytt landet är ett under. 😔

        Liked by 1 person

  1. Eva

    Jag tycker att du låter så hård mot dig själv, Katarina! Du har ju precis kommit ut med en bok som rosas här och där – en bok som jag för övrigt ska njuta av i sommar när jag gjort klart lite till med mitt manus plus läst klart några researchböcker. Kan du inte få njuta nu av din fina bok och bara skriva av lust de dagar du känner lust? Du kommer att hitta rätt, det har du gjort flera gånger förr. Snart är du på banan igen 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Men åh, jag behövde nog höra det där känner jag nu 🙂 tack Eva! Det är sant, man kanske kan unna sig lite mental ”luta sig tillbaka och njuta av resultatet” en stund iaf 🙂 för precis, jag skriver ju när jag har lust iaf ! Välbehövliga ord! Dem ska jag ta med mig. 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  2. Ebba Range

    Du ‘fick-ju-ledigt’ igår kväll – kanske var bra … möjligen kan du plocka något från ‘allt’ vi pratade om? Och du … fick aldrig svar på frågan, varför flytten till Dalarna blev av. Jag berättade inte heller att den där resan till Teneriffa frös inne … något avgörande hände före den 11 september 2001. Förresten d e t kan bli en bra story för mig! 🙂
    – Du fixar nog din dina ‘gupp’ ska du se . Good Luck ❤

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja hehe, där fanns det material minsann, 🙂 det kan bli många böcker av det pratet. 🙂
      Vi får ta det nästa gång vi ses då. Ser fram emot att höra fortsättningen. 🙂
      Ja idag och igår skrev jag lite faktiskt. Det känns bra att vara igång igen. 🙂
      Tack! ❤️ Lycka till du med.

      Gilla

      Svara
  3. Skriva läsa leva

    Tröttheten är väl en liten släng av att du kämpat med att få ut din bok här under våren (för att inte tala om allt jobb du lagt ner innan!) så tillåt dig att vara lite trött och ta skrivandet som det kommer när det blir så. Små tag, så är du snart igång igen. Oavsett vad som må behöva ändras efter andras kommentarer. 😊

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, det är nog det men jag tycker det kan gå över nu 🙂 Jag vill ju skriva vidare! Det blev riktigt mycket jobb under årets första månader, och samtidigt en massa övertid på dagjobbet, så nu skulle jag behöva semester i ett halvår, hehe. Bra tips, det låter klokt. Ja, gud, jag har verkligen ingen aning om detta är genialiskt eller bara skit! 😀

      Liked by 1 person

      Svara
  4. Eva

    Nu har jag läst din sträckläsarbok, Katarina! Det var inte meningen. Jag skulle städa och fixa en massa före midsommar … men under en rast i solen började jag och sedan kunde jag inte sluta. Dina karaktärer är superintressanta och storyn har ett sug. Jag ville hela tiden veta mer. Grattis till ett väl utfört jobb!
    Trevlig midsommar!

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Men åh, vad härligt att höra att man skrivit en sträckläsarbok! 😀☺️ Tack för de fina orden, de värmer och peppar medan jag skriver på nästa! Ha en jättefin midsommar du med. 😊

      Liked by 1 person

      Svara

Kommentera

