Skrivromantik

Imorgon tror jag att jag ska ta min läsplatta och sätta mig någon trevlig stans i det fria, (om det är sol då) och skriva loss lite, gärna med någon trevlig utsikt 🙂

Jag och skrivandet behöver hitta tillbaks till varandra igen, vi har lost that loving feeling lite den senaste veckan, så nu får vi satsa på lite vardagsromantik.

Hoppas det funkar. Jag återkommer imorgon med plats och bilder 🙂 Har ni förslag på bra platser att återknyta kontakten med sin berättelse? Något inspirerande ställe? Hm. Jag ska fundera. Något som passar ihop med miljön i boken kanske, som kan tjäna som inspo. 🙂

 

10 thoughts on “Skrivromantik

  1. Eva

    DN satte betyg på olika takbarer/fik för kanske en vecka sedan. Kan tänka mig att det vore häftigt att sitta högt upp och se Stockholm under sig.
    Kaféet på KB är inte särskilt snyggt men där har jag fått bra energi av studenter, forskare och författare som alla sitter och jobbar på sitt.
    Ska bli kul att se vad du hittar på 🙂

    Gilla

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ohh det låter najs, men kanske lite distraherande med den sortens utsikt. Det var verkligen något värt att fundera på. 🙂
      Ja KB är nog inspirerande med kan jag tänka. 🙂 tack för tips!

      Liked by 1 person

      Svara
  2. Marie: Mitt skrivliv

    Vad mysigt det låter med lite vardagsromantik ihop med skrivandet.
    Nu är jag ingen expert på Stockholm, men restaurangen Hermans har utsikt över vattnet och en god buffé, där går det att hänga länge.
    Skriver du bara på plattan? Har du tangentbord till?

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja det är nog det som behövs i nuläget. 🙂
      Ah det har du rätt i. Det är ett trevligt ställe. Tack för tips.
      Ja just nu skriver jag bara på paddan faktiskt, utan tangentbord rentav. 😮 men det funkar riktigt bra.

      Liked by 1 person

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Jaa samma här 🙂 annars kan jag inte höra vad jag tänker. 🙂
      Jag har en lös plan om plats men ska se hur lång tid det tar att ta sig dit. Lovar bilder. 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  3. dahlberghelena

    Hotell funkar bäst för mig, favoriten är det där mitt emot Oscars teatern, minns inte vad det heter nu men de har så mysig skrivhörna som är lugn och avskild just in till vänster efter receptionen. Annars har espresso house ofta sköna fåtöljer i avskiljt läge som brukar funka för mig. Men jag gillar att skriva bland folk…

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ah hotell, det hade jag faktiskt inte tänkt på, men det ska jag hålla i minnet till nästa gång. 🙂
      Ja Espresso house har funkat någon gång, men jag tycker de är löjligt dyra med tanke på vad man får för pengarna. Då väljer jag hellre (som idag) min old time favorite Waynes (brukade sitta där efter jobbet för länge sedan) och tror du inte jag fick lite skrivet på en busshållplats med? 😀 När man minst anar det… 😉

      Gilla

      Svara

Kommentera

