Författarfotot

…har jag tagit nu, det var lite nervöst men gick helt ok! För en som avskyr att fotas är det en jättegrej att liksom ha en bra upplevelse av det. 🙂 Det är alltså fotot som ska pryda insidan av boken.

Det börjar mer och mer kännas att det faktiskt kommer bli en BOK!!!

Och nu har jag fått tillbaks feedbacken från faktagranskaren, som tyckte det var jättebra skildrat, vilket känns väldigt upplyftande 🙂 Personen gillade att det var lite mer detaljerad skildring än vad man vanligtvis läser i den sortens böcker, men att detta gjorde det mer verklighetstroget! Hurra liksom! 🙂  Så jag behövde bara förtydliga ett par saker.

Nu ska jag fira att jag har klarat av fotograferingen jag bävat för i flera månader!

Vad ska ni göra i helgen?

 

18 thoughts on “Författarfotot

  1. Marie: Mitt skrivliv

    Grattis till foto och feedback, det går bra nu, härligt! Firande är på sin plats tycker jag 😊
    Jag ska se veckans avsnitt av Real Housewives of Orange County, det kallar jag ett sjujäkla firande! Av vad vet jag dock inte… Sedan blir det nog en titt på manuset också, och kanske ett blogginlägg. Möjligheterna är oändliga 😄

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Tack, ja, haha, det gör faktiskt det, för en stund iaf. 🙂
      Haha, ja, det kan ju också vara ett sätt att fira. Att det är helg och att man fortfarande lever, kanske? Ja möjligheterna är oändliga 🙂 Hoppas du får en fin helg med!

      Gilla

      Svara
  2. anethebergendahl

    Ja, jag är en av de som INTE är så road av fotografering. Men har också tänkt ha ett foto längst bak. Grattis till snygg hemsida, har tittat på den. Läser att allt rullar på snabbt. Är jättespännande att följa er bokutgivning.

    I helgen tänker jag ”försöka” skriva klart mitt råmanus, men blev mindre skrivet idag än jag tänkt. Men har två dagar till på mig, för jag är ledig på måndag. 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja det är nog en del som inte gillar den biten av författarskapet har jag förstått. Vad kul att du gillar den. Ja nu rullar det på i bra fart kan jag säga. Nästan så man inte hinner med riktigt. 🙂
      Härligt med skrivhelg, men det är nog ofta så, att man sällan kan ägna sig åt skrivandet en hel dag. Andra saker gör sig ju också påminda mellan varven, som mat, städ, tvätt, och i vissa fall påtvingat socialt umgänge 😉 det är nog något man får vänja sig vid, men jag har märkt att jag sällan får mer skrivet när jag tänker ägna en hel dag åt skrivandet. Tycks ha ett kreativt tak och oavsett hur mycket tid jag har presterar jag sällan över det.

      Liked by 1 person

      Svara
  3. Annika

    Men så härligt att det går bra med både fotografering och faktagranskning! Blir ju nyfiken på bilden, och tycker att en lyckat författarbild är väl värd att firas!!
    Min helg ägnas åt skriv då jag blev helt ensam i hemmet idag. Varvar skrivet med tvätt, mest för att det är i tvättstugan problemen löses av någon anledning 😀

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, hehe, jag med, 😉 Men precis, de få gånger jag blir bra på bild måste det verkligen firas!
      Åh vad härligt! Skrivandet går ju riktigt bra att varva med tvätt så det låter som en bra grej 🙂

      Gilla

      Svara
  4. Ebba Range

    Bravo 🙂 Förstår den där olusten att bli fotad. En annan ‘började’ ju med de när jag var 62! Inte så där dunderkul … men, bra bilder blev det trots allt – vilket jag övertygad om att ditt författarporträtt blir – såklart ❤

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, det är inte speciellt kul alls, men en gång i livet ska man kanske lyckas få till bilder som inte blir gräsliga? 😉 Ja, dina blev ju jättebra vill jag minnas! 🙂

      Gilla

      Svara
  5. Carola

    Jag som inte ens ids ta selfies förstår till fullo att du drog dig för fotograferingen. Skönt att det är över 🙂 Hurra för feedbacken! Allt för detaljerad skildring är mäkta irriterande men kul att du lyckades med den balansen. Helgen var produktiv på skrivfronten plus att jag fick in en del umgänge med familjen.

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Nej huu, selfie tar jag aldrig, men en professionell fotograf gjorde hela skillnaden! 🙂
      För detaljerade skildringar kan vara jobbigt, om de fokuserar på saker som inte är relevanta. 🙂 så där håller jag helt med.
      Härligt med produktiv helg och ändå hinna vara social 🙂 hurra för det!

      Liked by 1 person

      Svara
  6. Drömmen om en bok

    Vad skönt med lyckad fotografering! Vet hur precis hur det känns och drar mig också för att fotas, men det börjar nog bli dags att uppdatera mina gamla foton också… Tur att jag har min bror som fotograf så blir det lite mer avspänt i alla fall 🙂

    Vad spännande att det rullar på med utgivningen! Ser fram emot att följa hur det går med allt fram till färdig bok 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, det var en lättnad. Nästan så man känner sig lite upplyft när man går därifrån. ”Var det detta jag oroade mig för?” liksom.
      Ja vad skönt med en fotograf man känner, då blir det iaf lite mer avslappnat.
      Vad roligt att höra! 🙂

      Liked by 1 person

      Svara

Kommentera

