Redigerar…

Jaha, inget nytt på den här fronten den här gången heller.

Jag bara konstaterar det hopplösa i att ju mer jag redigerar desto mindre färdig känner jag mig för desto fler saker dyker upp som jag inser att jag måste åtgärda. Gaaah!

Jag fortsätter komma på saker jag måste kolla upp, fakta som ska dubbelkollas, researchpersoner som borde testläsa berörda delar för att se så det blir rätt, delar jag vill vässa, konflikter att fördjupa, samtidigt som jag börjar önska att jag bara kunde bli klaaar!!

Och snart är det jul och dags att köpa julklappar igen. Den här gången ska jag troligtvis vara julledig i en hel vecka, det ska bli HIMMELSKT! Funderar på att resa bort någonstans, iaf en weekend, men jag får se hur jag gör. Det värsta är att just weekenderna hamnar mitt i långhelgerna och just dem vill jag fira hemma. Det är i mellandagarna jag vill resa. Men det går ju det med. Några dagar någonstans där jag kan varva lite utforskande (det får inte vara en FÖR intressant plats i det avseendet) med redigering, utan distraktioner. Hm. Har ni några förslag på lämpliga resmål för en tre-fyradagarsresa som inte erbjuder outsinliga sevärdheter? Alltså inte Rom eller något sådant hehe. Och London lockar mig inte heller. Hellre då en liten stad någonstans men som ändå har lite att se. Och GÄRNA lite trevligare klimat än här 🙂 Jag har funderat på Puglia på den italienska klacken. Totalt off season men bara att få vistas vid havet, se fantastiska stränder och kanske få lite sol på sig iaf skulle vara ljuvligt just nu. Hm, bara att tänka på det får mig att längta, men jag tar gärna emot andra förslag.

Och under tiden tar jag redigeringshelg 🙂

Vad gör ni i helgen? Någon som sett KPT på bio än förresten och kan berätta om den var sevärd?

2016-11-19-14-25-32

Varvar jobb och redigering med långa promenader och massa fotograferande. Här vid Stadshuset.

2016-11-19-14-27-09

16 thoughts on “Redigerar…

  1. Eva-Lisa

    En liten huvudstad som är så väl sevärd är faktiskt Bahamas huvudstad, men jag förstår ju att det kanske kan bli lite dyrt 🙂 Men det är den huvudstad jag älskat mest av alla mina resmål 🙂 Det finns inte så många sevärdigheter där heller, men en helt fantastisk plats att köpa juveler och smycken till ett så mycket bättre pris än i andra länder. Plus att det är otroligt vackert där 🙂
    Jag har inte sett KPT än, men ska göra det 🙂

    Gilla

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja det hade varit underbart men för en weekend låter det lite långt. 🙂 Men någon gång vore det roligt att åka dit för det verkar alldeles fantastiskt vackert. 🙂
      Ja jag vill gärna se den, men verkar inte komma till skott. Vet inte varför jag alltid drar mig för biobesök 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  2. Eva Karlsson

    Känner igen mig i redigeringen … ibland ser man ALLT man måste göra på en gång i stället för att beta av en sak i taget.
    Tror jag ska ta mig i kragen och se Kvinnan på tåget någon dag. Vill se den i alla fall. Tyvärr är jag ingen flitig biobesökare precis.
    Härligt med din kommande ledighet. Kul att du funderar på en resa. Tror det blir hur bra som helst. Ser fram emot bilder på Instagram 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, gud, tar det aldrig slut liksom? Jag tror jag snart har jobbat med detta manus lika länge som med min första bok. Jag är snart helt begraven av lappar, noteringar, anteckningar om vad jag ska åtgärda.
      Nej, jag är inte heller så duktig på att komma iväg på biobesök. Men hoppas hinna se denna iaf.
      Ja, de vore underbart såhär års. Längtar efter lite kreativitetstid. 🙂 Vad kul att du ser fram emot bilderna 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  3. Carola

    Mitt första manus var sådär att jag ständigt hittade nya saker att förbättra, vilket var helt okej. Det var ju mitt första skrivprojekt. Men om man skrivet ett gäng romaner och noveller så kan jag tänka mig att det blir lite irriterande. Å andra sidan är det antagligen vad ditt manus vill just nu. Utvecklas och växa. Och om det är romanen i den nya genren så är det naturligt att det är den processen som måste till för att det ska bli bra.
    Tyvärr har jag inget bra tips på någon passande stad i Europa. Gå in på en resebyrå och få lite tips vet jag 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja precis, det är romanen i den nya genren, så det är nog som du säger att det är den processen man måste gå igenom dels för att lära sig och dels för att förädla texten 🙂 tack för insikten 🙂
      Ja haha det kunde vara rätt roligt, gå in på en resebyrå en dag innan och bara boka något som var billigast för stunden :))

      Liked by 1 person

      Svara
  4. anethebergendahl

    Fast jag är ny i både skriva manus och redigerandet känner jag igen mig. Snart färdig med första redigeringen av halva manuset och ska skicka till mina testläsare i veckan. Det dyker upp flera saker man måste kontrollera och göra research på mera. 🙂 Men förbaskat roligt är det. Jag har kommit på att jag ska stryka en karaktär helt och hållet.
    Är inte heller någon flitig biobesökare. Har Netflix hemma 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Vad kul att du med känner igen dig 🙂 Bra att du hittat testläsare med, hoppas du får bra och konstruktiv feedback 🙂
      Jag har inte ens det, hehe, eller ens en teve 😮 Men det är bara bra, det mesta som visas där är ju skit iaf. 😉

      Liked by 1 person

      Svara
  5. Katarina Inläggets författare

    Ja jag syftade på Netflix, hehe, om det inte framgick. Inte på testläsarna. Sådana har jag. Först en, sedan väntar tre till. Så det kommer bli luskammat det stackars manuset. 😄

    Liked by 1 person

    Svara
  6. Mia

    Ja, redigering är ett evighetsprojekt. Och jag håller ju också på. Ännu ett varv igenom har jag tänkt. Alltså på nåt plan tänker jag ännu tolv varv kvar men vågar inte ta in den tanken just alls. SÅ ännu ett varv kvar.

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ah du med? Då är vi i samma båt 🙂 Ja, haha, man skulle nog alltid kunna göra tolv varv till, för att bli helt och hållet nöjd… Jag är på mitt tredje eller fjärde, har tappat räkningen… Men heja på med redigeringen!! 🙂

      Gilla

      Svara
  7. Marie: Mitt skrivliv

    Snacka om grundligt arbete! Det är ju fantastiskt att du ger så mycket kärlek till manuset, det är bara en win-win även om det aldrig känns som det kommer bli klart 😄 Tänk vad bra det kommer bli!
    Så skönt att du får vara ledig i jul, i reseväg rekommenderar jag – mot efterlysningen om bättre klimat – Glasgow. Mycket konst och kultur, mysiga pubar och bra flygförbindelser (eller enkelt buss från Edinburgh). Eller Dublin, av ungefär samma anledning. Annars låter ju Italien inte helt fel, lär vara bättre väder där 😄

    Gilla

    Svara
  8. Katarina Inläggets författare

    Ja, eh, just nu känns det som om det aldrig tar slut. Men jag får hoppas det blir bra i slutänden iaf.
    Ah intressant tips, där har jag aldrig varit. Hela den brittiska kontinenten (hehe) är relativt outforskad för min del. Men jag har faktiskt funderat på Skottland vid ett annat tillfälle och då just Edinburgh. Tack för förslag.

    Gilla

    Svara

Kommentera

