Ingeborg och jag

Igår kastade jag även den nya tidsplanen för redigeringen åt helskotta.

Orsaken är Ingeborg.

Ingeborg är en lite speciell karaktär som har en slags passiv-aktiv roll i mitt manus. Hon figurerar aldrig personligen men ändå är hon närvarande i flera scener. Och detta av en viss anledning som jag hittills bara snuddat vid.

Nu måste jag gräva på djupet i Ingeborgs liv och leverne, för hon påverkar alla mina karaktärer på något plan. Det är helt enkelt dags att känna Ingeborg på pulsen.

Detta kan dock ta lite tid, och under tiden måste jag koppla bort resten av arbetet med manuset för min hjärna funkar inte så bra för den här sortens arbete när den har fullt upp med annat. Dvs själva redigeringen. Har svårt att vara kreativ när jag är stressad över något (läs: deadlinen). Så, ett par dagars avkoppling från redigeringen och lite häng med Ingeborg så kanske jag får kläm på henne, vad som driver henne, vem hon egentligen är.

Brutna deadlines är inget jag ser speciellt allvarligt på. Snarare tvärtom. 🙂

“I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”

― Douglas Adams

8 thoughts on “Ingeborg och jag

  1. Katarina Inläggets författare

    Ja hehe, hon är ett mysterium 🙂
    Ja det kanske är lika bra, för som du säger, tid för att klura behövs och gör manuset så mycket bättre. 🙂 så vi kanske ska ta oss den tid som behövs iaf 🙂

    Gilla

Kommentera

