Ändrade planer

Med tanke på hur situationen ser ut har jag fattat beslutet att INTE gå den där kursen iaf, för att istället fokusera helt på manuset som behöver hela min uppmärksamhet om jag ska kunna hålla mig till planerna med den. Jag ska nämligen skicka den till en plus en testläsare igen när den är genomgången, och mitt mål är att bi klar med den till årsskiftet. Åtminstone själva redigeringen, som jag tror kommer att bli ganska omfattande. Sedan ska den såklart korrläsas med, innan vi går över till nästa steg i planen, men det går ju iaf relativt snabbt.

Nu har jag iaf börjat redigeringen, och som första punkt står att ändra det som fortfarande ska ändras i själva storyn, det är flera saker som bland annat testläsare 1 påpekade, samt lite saker som jag efter att ha researchat dem närmare insett att jag måste skriva om, men det är som tur är inga övergripande ändringar utan mer detaljer, några dialoger mm, och som mest någon scen som ska skrivas om helt eller delvis. Men det känns roligt och jag tror det här manuset kan bli bra. 🙂  Till och med jag ser fram emot att se det färdiga resultatet.

Så nu alltså, gräva ner mig i redigeringsarbete. Studera för nöjes skull får jag nog göra en annan gång. 🙂

sun-460422_960_720

Den här bilden inspireras jag av just nu till en scen i boken

 

 

10 thoughts on “Ändrade planer

  1. Eva-Lisa

    Heja dig! Redigering är riktigt tungt ibland, men så värt det när man får se resultatet sen! 🙂
    Ser verkligen fram emot att få läsa sen! 🙂
    Studier finns det alltid tid för, dessa kan du ta när du har mer tid.

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Tack 🙂 Ja, ibland är det segt men samtidigt himla kul att se manuset bli bättre och bättre 🙂 och detta vill jag verkligen ska bli bra. 🙂
      Vad kul att höra 🙂
      jamen faktiskt, kände det med. Studera för skojs skull blir man ju aldrig för gammal för, så det finns tid för det med. 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
      1. Eva-Lisa

        Jag vet, det är himla träligt ibland, men man vill ju att det ska bli så bra som möjligt, så det är alltid värt mödan 🙂
        Precis, studera för skojs skull finns det alltid tid till 🙂

        Liked by 1 person

      2. Katarina Inläggets författare

        Det är ju det 🙂 speciellt om man lyckas få det till den sortens bok man ville ha. Och eftersom jag är helt ny i genren är jag fullt på det klara med att det krävs extra mycket arbete.

        Gilla

  2. M.S.

    Jag tycker du är supermodig som väljer bort, jättebra! För att välja är ju att också välja bort, det försöker jag lära mig också.
    Ska bli spännande att läsa din roman när den är klar och utgiven.

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Tack, ja ibland får man både välja och välja bort. Det går inte att göra allt, speciellt inte samtidigt och skrivandet går nog före iaf. Det kommer säkert en tid för den sortens studier med.
      Vad kul att höra, hoppas du ska tycka om den.

      Gilla

      Svara

Kommentera

