Nu är det en roman!

Härom dagen passerade jag en milstolpe i manuset. 60 000 ord. För att ha varit ett litet ynkligt råmanus på drygt 30K så känns detta som ett framsteg. 🙂 Plotten har vuxit, jag har fördjupat, förändrat, förbättrat (förhoppningsvis). Nu börjar det äntligen kännas som en roman. Återstår att knyta ihop allt till en fungerande helhet.

Något som förändrats är slutet. Det slut jag hade i åtanke kändes efter moget övervägande inte speciellt verklighetsnära. Även fast jag supergillade en bit av det som jag nu tvingats ta bort = dödande av jättedarling! 😮 Men jag har försökt stanna så nära det ursprungliga slutet som det var möjligt. Den där scenen får nog tyvärr  inte vara med… Kanske kan behålla den till något annat tillfälle. 🙂

Skärmklipp 2016-08-17 20_Fotor

19 thoughts on “Nu är det en roman!

      1. Katarina Inläggets författare

        Hehe, det är en bra tanke! Ska spara den. Tyvärr verkar en sparad version av manuset har försvunnit på datorn 😮 men jag tror scenen i fråga är kvar i den första versionen. och jag har ju en pappersutskrift. 🙂

        Liked by 1 person

    1. Katarina Inläggets författare

      Den här var egentligen inget fel på, den passade bara inte in längre i det modifierade slutet. 😢 men håller med, det är nog värst när man tvingas ta bort dem. Sedan saknar man dem oftast inte.

      Liked by 1 person

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Hahaha, det kanske är så. Jag hoppas jag känner detsamma. 🙂 om inte annat är det kanske värt att spara dem bara för att kunna konstatera det 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

