Senaste nytt

Idag fick jag ett glädjande besked. Jag har kommit in på en kurs jag sökt till. Det är inte skrivkursen, den har jag fortfarande inte fått svar från, det senaste jag hörde var att jag var andra reserv, så jag antar att jag inte får veta förrän kursen börjar, vilket den gör nästa vecka. Men! Jag vet inte ens om jag vill gå den isf, för jag prioriterar faktiskt denna, det är en kurs jag vill gå helt för nöjes skull , för att ämnet intresserar mig. Jag hyser inga illusioner om att det ska leda till nytt jobb, det är det för sent för och jag för gammal, haha, men när man har möjligheten att studera något man är nyfiken på och intresserad av så varför inte? Och någonstans kanske jag kan få användning för det med på något vis, även om det blir mest för privat bruk.

Så snart sätter jag mig i skolbänken igen, iaf bildligt talat, för det är en distanskurs, och på halvfart eftersom jag jobbar också. Vilket innebär att om jag inte ska duka under av arbetsbördan är det nog bäst jag har manuset klart innan dess. Så nu har jag en sprillans ny deadline hehe, vilket är den 11/9 (oj, tungt datum!!!) klockan 23.59. 😉

Häromkvällen släppte skrivkrampen och jag skrev flera sidor som kändes riktigt roliga att skriva. Dialoger är fortfarande något jag älskar att skriva, så det bästa sättet att komma igång är förmodligen att skriva en dialog hehe.

Hur ser era planer för hösten ut? 

20 thoughts on “Senaste nytt

  1. M.S.

    Grattis! Vad roligt med nya utmaningar, allt behöver ju inte jämt handla om vad det leder till i jobbsammanhang – det försöker jag lära mig.
    Kul att följa med i din process med deadlines och metoder.
    Hösten ja, det känns redan som den kommit till Norrland. Eftersom jag inte är helt kry ska jag bli det i höst, har jag tänkt. Det innebär mycket vila, så skrivandet kommer att få stå tillbaka lite.

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Nej, det behöver ju intr det, men intressant reflektion, att mycket idag bara handlar om det. Den praktiska nyttan och ekonomiska vinningen. Hur ofta studerar man egentligen något för sitt eget höga nöjes skull längre?
      Ja här med, hösten är redan här. Idag är det oktobergrått och duggregnar. Men det betyder mindre krav på att vara ute och mer tid för skrivande och läsande 🙂

      Gilla

      Svara
    2. Katarina Inläggets författare

      Ps missade en del av din kommentar pga svarade från paddan och ser då inte kommentaren när jag svarar: Hoppas du känner dig bättre snart så du kan ägna dig åt det du vill göra. 🙂

      Gilla

      Svara
  2. Amandas minnen

    Härligt! Jag ska själv försöka påbörja en distanskurs, då jag för nuvarande är skadad och handikappad men ändå vill utvecklas och göra något vettigt! 😉 distanskurser verkar ju helt toppen, att få välja något som man är intresserad av och köra på i den takt man vill!! 👌

    Liked by 1 person

    Svara
  3. Pia Widlund

    Alltid kul med kurser, både att lära sig något nytt och att träffa skrivarvänner! Hösten bjuder på lite olika saker. Marknader, signeringar, radio och förhoppningsvis ett boksläpp av min andra bok, Två kungar i leken.

    Liked by 1 person

    Svara
  4. Marie

    Du har mycket spännande på gång nu 🙂
    Hoppas att du hinner med allt du vill…
    (Och du om någon verkar vara den uthålliga typen)

    Lustigt det där med dialoger, det är just det jag tycker är absolut svårast, jag kan beskriva ting och händelser i evighet men det där med samtal är svårare :/

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja verkligen. 🙂
      Åh jag älskar dialoger, att skriva, att läsa… Därmed inte säkert att de alltid blir så lyckade. Men kul är det, jag tycker det är den roligaste biten med skrivandet 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

