Dagens writing prompt

Igår när jag var ute och gick längs Roslagsvägen (heter den va?) på väg till Bergianska så såg jag detta:

En Ljusblå fleecefilt som låg slängd i vägkanten tillsammans med en systemkasse och ett plastglas. (OJ, nu fick jag lite Kvinnan-På-Tåget-vibbar) Och det lustiga var att trots att jag aldrig brukar inspireras av sådana här saker så blev jag ruggigt inspirerad nu. Jag hann inte många steg innan jag föreställt mig ett helt scenario (det är inte omöjligt att det blir en novell framöver 🙂 ) men jag tänkte att det kanske finns fler som behöver en inspirationsbild för att komma igång.

Isåfall kan ni få denna.

Vem har kastat filten där och varifrån kom den? Vart tog personen vägen sedan? Och vad var det i påsen?

10 thoughts on “Dagens writing prompt

  1. Eva-Lisa

    Hehe, där ser man vad lite småsaker kan väcka för frågetecken 🙂 Promenader är inte bara bra för att fantasin ska komma igång, man kan också hitta intressanta saker som ligger slängda någonstans och undra vad som har hänt 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
      1. Katarina Inläggets författare

        Ja gud 😮 Det hade varit ännu värre! Och igår såg jag något stök på stan när jag var ute, poliser och en massa folk som stod samlade. Haha, nu har min spänningshjärna vaknat och ser material överallt! 😮

        Liked by 1 person

  2. Ebba Range

    Avkopplande promenad …. hehe 🙂 Hjärnan går för högtryck, men den får ju vila från annat just då i alla fall.
    Här, på vovve-promenaderna ser jag ofta, ofta ‘grejer’ som ger upphov till berättelser. En ‘scen’ som sitter kvar, som jag tänker på ofta är från när jag o promenadkompisen såg en liten blå barnsko en meter upp i skogskanten och en bit längre fram en gul landstingsfilt och den klassiska påsen. Kompisen o jag tittade på varandra och sa: ”Vi är mitt i en bok!”

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, haha, i vissa perioder är det nästan svårt att värja sig för all inspiration som faller över en 😀
      Men gud, det var ju lite läskigt! 😮 Ja, där hamnade ni verkligen mitt i en bok!! 😮

      Gilla

      Svara

Kommentera

