Facit för juli

Med facit i hand så är jag ganska nöjd med juli månad iaf. 

Även om manuset just nu känns som en enda stor garnhärva och jag börjar undra vad jag gett mig in i så är det samtidigt riktigt roligt att skriva , och som en skrivvän sa när jag utgjöt mig om mina tvivel, skriv klart först så kan du fundera över resten sedan. Kloka ord, för precis som med allt måste man blir färdig innan man faktiskt vet om och vad som inte funkar. Och även det som inte gör det går ju att fixa, bara man vet vad man ska fixa. Och för att veta det måste man skriva färdigt skiten. Så det är vad jag gör nu.

14 thoughts on “Facit för juli

  1. Pia Widlund

    Excel är ett fantastiskt program!!! Visst är det ett bra råd, att skriva klart och sen fundera på om det är bra. Man måste se helheten för att kunna bedöma på ett klokt sätt.

    Gilla

  2. M.S.

    Härlig inställning, jäklar vad du har fått mycket gjort!
    Och jag håller med: skrivvänner är det bästa som hänt mitt skrivande faktiskt. Ovärderligt med vettig input då man bråkar lite för mkt med sig själv.
    Kul att följa ditt projekt! 😃

    Gilla

  3. Ninas corner

    Där är ju mitt problem, jag ger upp innan jag skrivit färdigt då jag tycker att det är för dåligt eller vad det nu kan vara för tvivel jag får.

    Men visst måste man bara älska excel! Det har blivit min bästa kompis när jag skriver.

    Gilla

  4. Katarina Inläggets författare

    Ja utan skrivarvänner skulle jag ha gett upp långt innan min första bok publicerades. Ibland krävs det ganska lite för att man ska kavla upp ärmarna och fortsätta.
    Ja det blev en rätt produktiv semester iaf 🙂

    Gilla

  5. Katarina Inläggets författare

    Ja det har varit mitt problem med under en lång tid. Skitjobbigt när man sitter där med det sjuttioelfte påbörjade manuset…
    Haha ja det har verkligen sina fördelar 🙂

    Gilla

Kommentera

