In i kaklet

Nu har jag fått en ny morot, nämligen att bli klar med manuset (den här vändan) innan semestern är slut! Något som kräver att jag lägger på en extra rem såhär den sista veckan. Drygt 2700 ord per dag är vad som krävs för att nå dit (om det nu räcker för att bli klar, men jag tror det), så nu ska jag göra en hårdsatsning den sista veckan och spurta hela vägen i mål (hehe, så är det iaf tänkt).

Igår började iaf bra, med 4991 ord. Jag kan när jag vill! 🙂

Nu kom det en regnskur med! 😮 Men den blev ganska kort, den som inte tittade ut genom fönstret just då kan nog ha missat den. 🙂 Det är faktiskt lite komiskt, jag har aldrig i mitt liv längtat efter regn förut, förrän den här veckan! Vi har haft helt fantastiskt väder här sedan jag kom hem. Hurra!

relay-race-655353_1280

 

15 thoughts on “In i kaklet

    1. Katarina Inläggets författare

      Jamen faktiskt, ibland är det bara att skriva helt enkelt, precis som du säger, och sluta tänka så jäkla mycket. 🙂 Jag får helt enkelt tänka på det när det är färdigskrivet, inte medan jag skriver. Tack för pepp! 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  1. Ping: Svårt att lära nytt | Carola Strömstedt

    1. Katarina Inläggets författare

      Ja haha, eller hur? Ibland måste man kanske bara bestämma sig för det? Jag tror jag som Carola var inne på fastnade för mycket i tänkandet medan jag skrev. Och då kan man ju hålla på hur länge som helst. Det är en fin del av processen det med, men någonstans kommer man till en punkt där man helt enkelt måste bestämma sig för att bli klar 🙂

      Liked by 1 person

      Svara

Kommentera

