Excel

…hör väl kanske inte till det mest upphetsande som finns. Men ibland kan det vara kul att föra lite statistik över sitt skrivande. Det är så lätt att känna sig nedslagen och tänka att man inte skriver så mycket som man skulle vilja även när man har tid, och på något vis är det nästan bara de senast dagarna man minns tycker jag. De dåliga dagarna som ligger och skaver i ens samvete. De bra glömmer man lätt bort.

Så jag skapade ett excelark där jag varje dag fört in hur mycket jag skrivit sedan mitten av juni ungefär och ämnar fortsätta med det till årets slut. Jag hade känslan av att jag inte skrivit så mycket som jag hoppades i juli men när jag ser hur mycket det blivit jag ganska nöjd ändå. Ok, jag kanske får lägga ytterligare en månad till min tidsplan men klar kommer jag bli, om jag fortsätter såhär. Jag ska posta det här när månaden är slut, bara för skojs skull.

En annan sak jag noterade är att jag mot allt vad jag trodde faktiskt får mer skrivet från paddan än från datorn. Jag vet inte om det är för att det är svårare att multitaska från den, iaf jag vet inte hur jag ska kunna göra fler saker samtidigt på den. Om det ens går. Så det är lättare att ignorera plingandet och skriva för jag upplever det som mindre distraherande. Ska försöka göra det några dagar framöver och se om det hjälper. 🙂 Den var iaf till stor hjälp när jag var utomlands. Kanske kan den vara det även här hemma 🙂

11 thoughts on “Excel

      1. Katarina Inläggets författare

        Det kan det helt säkert. Om inte annat när man ska bedöma hur lång tid man behöver för att skriva en viss text. Då ser man hur mycket man kan producera per dag. 😊

        Liked by 1 person

  1. Helena

    Bra idé! Pepp på den! Jag kör också på det sedan midsommarhelgen. Men jag kör i vanlig hederlig anteckningsbok, men det funkar också. Summerade faktiskt idag det jag gjort på semestern både skrivarmässigt och lite annat på min blogg… Det blev en hel del gjort… Och det är skönt att se svart på vitt att jag faktiskt får något gjort också. Så kör hårt! 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja det funkar ju det med. 🙂
      Men visst är det kul att summera vad man faktiskt gjort sådär ibland? Då inser man ofta att det var mer än man trodde. 🙂
      Heja dig med!

      Liked by 1 person

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Jamen det funkar ju det med 🙂
      Kul att det är fler än jag som bokför sina framsteg. 🙂
      Ja den är verkligen bra, och den var inte så dyr heller. Himla smidigt för att kunna ta med sig och skriva överallt. Det är ett köp jag inte ångrar 🙂

      Gilla

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Haha, vad kul! Jag har aldrig varit så jättehaj på excel, hade aldrig satt mig in i det, men nu börjar jag få lite kläm på det iaf. Då är jag bättre på Word, som tur är 🙂 Ja summaknappen är bäst hehe! 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

