En deadline?

Just nu går det väldigt segt igen. Jag skrev ungefär dubbelt så mycket i Italien! 😮  Trots att jag DÅ kände mig begränsad av att inte ha min vanliga dator. Hemligheten är nog att just nu är det mycket nyskriv, och det gör att processen saktar ner. Helt nya scener och kapitel kommer till och jag blir fort trött (förstår inte varför) och efter fyra sidor är jag helt slut och måste ta en nap, lol. Men idag tror jag att jag äntligen kan komma in på lite mer omskrivning igen. Vill ju inte att skrivandet avstannar för länge för jag har en långsiktig tidsplan med detta projekt. Ok, inget definitivt datum men en tanke med när jag behöver ha det klart för att kunna fortsätta med nästa steg i processen.

Tyvärr har latmasken drabbat mig med, i takt med hettan. I Milano hade jag en fläkt, det har jag inte här (snacka om u-land … 😉 ) men eventuellt får jag skaffa en snart om detta ska fortsätta.Jag sover extremt mycket och när jag är vaken är jag helt seg och ovillig att göra någonting. Samtidigt gillar jag verkligen att skriva på det här manuset så jag får försöka hitta peppen någonstans.

Kanske är det lika bra att göra en mer officiell tidsplan, så kanske man får mer fart? Just nu känner jag mig inte ett dugg stressad tyvärr. Men jag har ju semester så det kanske beror på det? 🙂

Hur motiverar ni er när ni inte orkar?

snail-1316238_1280

En liten snigel balanserade… 🙂

19 thoughts on “En deadline?

      1. Katarina Inläggets författare

        Vad konstigt, fick ingen avisering om den här kommentaren! 😮
        Då slipper man iaf ha dåligt samvete och känna sig som en värdelös författare 🙂

        Liked by 1 person

  1. M.S.

    Värmen är ju ett helvete, ursäkta språket. Jag sitter som en fuktig sådan där snigel och bara existerar. Nej, då går det inte att motivera sig, till annat än isbitar och Portello.

    Liked by 1 person

    Svara
      1. Katarina Inläggets författare

        Konstigt, jag har inte sett den på flera år… Konsum där jag bor hade en kampanj för några år sedan och tog hem ett parti, men då stod de inte i hyllan… det kanske är olika på var i sverige man bor?

        Liked by 1 person

    1. Katarina Inläggets författare

      Hehe det verkar vara något genomgående då. Den här oproduktiviteten. Det är nog sant iaf att hösten lämpar sig bäst för skrivande. 🙂

      Gilla

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja det är det nog för mig med hehe. Vill gärna höra mer om dina mål o planer snart 🙂
      Ja det måste nog bli en sådan snart annars smälter jag bort. 😛
      Kram

      Gilla

      Svara

Kommentera

