Jag har skapat ett monster!

Den här romanen börjar anta extrema proportioner

Jag satte mig ner nyss och strukturerade upp nästkommande del av mitt manus, den fram till nästa vändpunkt, bara för att inse att jag har cirka 13 scener som alla är oumbärliga för berättelsen. Hittills har jag skrivit ungefär 19 kapitel varav de flesta har fler än en scen.

Jag fattar inte hur råmanuset kunde bli bara 40K! Nu under omskrivningen har jag kommit upp i nästan samma mängd när jag är halvvägs! Jag som hade planerat en inte alltför tjock roman tvingas inse att detta kanske kommer bli ett romanmonster…

MEN – med det sagt ska det bli sjukt roligt att skriva nästkommande del, för där händer det verkligen saker!! Det är nu allt som byggts upp under den första delen kommer till en punkt där det snart inte finns någon återvändo.

Och då kan vad som helst hända!

Fan vad det här är roligt! 🙂

bomb-157150_960_720

 

16 thoughts on “Jag har skapat ett monster!

    1. Katarina Inläggets författare

      Ja jäklar alltså! 😛 Detta manus har växt från ett litet knyte som låg och jollrade i sin vagga till en tonåring på 1,80 som drar 45:or i skor… 😮
      Tack för peppen! 🙂

      Liked by 2 people

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Samtidigt är det ju som du säger roligt, att se hur berättelsen växer, får fler dimensioner 🙂 Kul att det är fler än jag som känner så iaf 🙂 Man inser att den där omskrivningen verkligen behövdes.

      Gilla

      Svara
      1. Katarina Inläggets författare

        Ja, det är sant. Det är lite trixigt att veta. Men man kommer alltid till en punkt där man inte kan komma på mer att göra. Då får man kanske antingen skicka den på feedback eller om man redan gjort, det, gå vidare till nästa steg. 🙂

        Gilla

    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, den som var en sådan liten plutt som råmanus… 😀 Sedan knakade det iväg. Tack Ebba, och lycka till du med med DIN omskrivning. 🙂

      Gilla

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja egentligen blir det nog lagom faktiskt. Så vi får hoppas på det. Det gör inget om den stannar runt 70 heller, för min del. Den kommer nog f.ö öka lite till i nästa redigeringsvända. Tack, ja det går nog ganska bra, men just nu känns det som om det går extremt långsamt! 😊

      Gilla

      Svara

Kommentera

