Semestern knackade på

De första dagarna av semestern var jag så ambitiös så. Skrev massor, tror jag fick ihop runt 10k på de första dagarna. Sedan satte semesterslöheten in och jag kopplade bort skrivandet lite. Dessutom har jag haft en hel del annat att fundera på med kring skrivandet så det faktiska skrivandet är inte den dominerande tanken just nu. Ibland kanske man helt enkelt behöver bara vara ledig. Men när jag kommer hem till Sverige igen och min hjärna svalnat lite ska jag helt klart fortsätta. Just nu är det lite svårt. 🙂 men jag har en tidsplan, om än en ganska lös sådan. Och ska jag hålla den får jag sätta fart när jag är hemma och har min vanliga dator igen. 🙂

Läsandet går inte heller speciellt bra. Jag känner mig extremt kinkig just nu och lade ifrån mig både Snövit ska dö och De vackraste när jag insåg att de inte funkade för mig.

Istället läser jag recensionsboken jag fått skickad till mig. 

Vad gör ni idag? 

35 thoughts on “Semestern knackade på

  1. Carola

    Jag sitter på jobbet och surfar eftersom det är lugnt i supporten. Beställde tre böcker på Bokus och väntar på att det ska bli lunch så jag kan ta en promenad på stan.
    Jag har följt din bildturné på instagram. Italien är verkligen ett vackert land. Någon gång ska jag också åka dit. Gärna Rom men jag vill också se det lite mer lantliga. Smaka på viner och äta deras goda mat.
    Skrivpausen kan du förtjäna efter den ordproduktionen på 10K 🙂 Bra jobbat!

    Liked by 1 person

  2. Eva-Lisa

    Håller med Carola! Ibland förtjänar man en skrivpaus och du har ju skrivit på bra innan pausen 🙂
    Synd att inte Snövit eller De vackraste funkade, men då blir jag osäker på om jag ska börja på dem. Har hört så vitt skilda åsikter om båda böckerna och de som oftast brukar tycka som jag har dissat båda, så då kanske även jag ska fundera på något annat att läsa 🙂

    Liked by 1 person

  3. Eva Karlsson

    Har Snövit som pocket men har hört så mycket negativt om den att jag inte precis känner mig lockad.
    Vad mycket du har skrivit. Kan inte vara fel att ta en paus. Du är ju faktiskt på semester 🙂

    Liked by 1 person

  4. M.S.

    Wow! 10K är riktigt bra jobbat. Och för att producera behövs ju vila emellanåt och det hörs som du tagit fasta på det 😉
    Vi har storhandlat inför semestern och nu ligger jag och läser ”Konsten att höra hjärtslag” medan sambon trimmar & klipper gräs. Perfekt arbetsfördelning 😄
    Läste ut din bok”En rätt som serveras bäst kall” häromdagen, en fin historia 👍🏻 Tack för den!
    Hoppas du har en fortsatt skön semester, skrivandet och tidsplanerna kommer du ikapp tids nog.

    Liked by 1 person

  5. Katarina Inläggets författare

    Det är ett helt fantastiskt land i många avseenden. Ja det genuina är det nog svårare att hitta i storstäderna bland alla turistattraktioner. Jag minns vid ett tillfälle när jag var här på charteresa och vi var på utflykt till en by långt uppe i bergen där vi bjöds på lunch med huuur många rätter som helst, alla lokala specialiteter. Det är också en fin sak, att varje region har sina egna specialiteter. I ligurien är det bland annat pesto, och, såklart, fisk och skaldjur i mängder av former, medan det i Milano är risotto alla milanese och panerad schnitzel, typ. 🙂
    Tack, ja det tycker jag nästan hehe. Men jag skrev iaf lite på tågresan tillbaka till Milano idag 🙂

    Liked by 1 person

  6. Katarina Inläggets författare

    Ja det är inget tokigt resultat egentligen.
    Ja, det är förstås mitt helt personliga tycke, och alla är ju olika, många verkar ju gilla dem men de kanske å andra sidan gillar traditionella deckare med. Jag är inte så mycket för dem.

    Liked by 1 person

  7. Katarina Inläggets författare

    Oj har du? Vad sa de kritikerna då? Vore intressant att vet om de tycker som jag…
    Ja, ibland behöver man hämta andan lite med.

    Gilla

  8. Eva-Lisa

    Nej, inte jag heller. Vill gärna ha något som sticker ut mer. En spännande historia räcker liksom inte. Har nog blivit lite skadad under mina förra ”deckar-år” 😉

    Liked by 1 person

  9. Katarina Inläggets författare

    Hahaha, men faktiskt. Om saker känns klyschiga utan att man VET om de är det kan det inte vara ett bra tecken 😮 vad ska då inte den som faktiskt läst massor tycka??

    Liked by 1 person

  10. Katarina Inläggets författare

    Ja jag får nog vara nöjd med det, hehe.åh det låter behagligt. Det där är en annan sån där storsäljare som jag försökt läsa utan att fastna för. Är nog lite läsdeprimerad kanske.
    Vad kul att höra, tack för det. 🙂
    Ja det var perfekt arbetsfördelning. 🙂

    Liked by 1 person

  11. Helena

    Jag har skrivit lite på förmiddagen, och i eftermiddag har jag slöat lite och läst lite. Tog en långlunch på stan bland annat. Jag vet inte om det är vädret eller att natten var konstig sömnmässigt, men jag dras med en huvudvärk som inte vill ge med sig.

    Liked by 1 person

  12. Katarina Inläggets författare

    Låter som en skön dag, men synd på huvudvärken 😦 det kan nog vara både det och vädret kanske. Hoppas det släpper. Jag sov som en död inatt, från halv tio till halv åtta, haha. Det var riktigt skönt. Tror det är värmen, det är sjukt varmt här nu.

    Gilla

  13. Helena

    Åh! det låter som en skön natt 🙂 Njut!

    Huvudvärken släpper nog så småningom… Försöker trycka i mig både vatten och värktabletter med varierande resultat…

    Liked by 1 person

  14. Katarina Inläggets författare

    Haha, det gjorde jag. Sover så gott med fläkten på och riktad mot sängen. 🙂
    Hoppas värken släpper snart 🙂 så du kan fortsätta njuta av sommaren.

    Gilla

  15. Katarina Inläggets författare

    Neej, det med? Det är så sjukt jobbigt, har haft det själv nån gång. Vet i te vad det kommer sig av, när det dyker upp bara nån gång sådär. Vet du?
    Jag har hört en del säga att kininet i drycker som tex indian tonic hjälper, andra säger att det bara är en skröna.

    Gilla

  16. Ebba Range

    Nog måste vi få slappa ibland, med gott samvete – särskilt när du utfört den här skrivarbedriften – så här långt 🙂
    Själv har jag inte ekonomi att ta ngn semester i år heller … du vet ju hur det är.
    Men semester från skrivandet kostar mig ingenting 🙂 🙂
    Så med gott samvete … har ju skrivit en och samma bok, minst tre gånger!! … tar jag Texas med mig på små äventyr i vardagen med SL-kortet. Han är den bästa vän man kan ha med sig … igår badade han i ‘havet’ Mälaren och det blev nästan tomt efter att han slurkat i sig massor av vattnet innan han klev upp på stranden igen 🙂
    Njut på nu ❤

    Liked by 1 person

  17. Katarina Inläggets författare

    I know how it is… 😦
    En sak jag tror jag ska göra när jag kommit hem och som jag tänkt på är att åka ut till Nynäshamn, har aldrig varit där,,men är nyfiken. Det kan också bli en trevlig dagsutflykt. 🙂 kanske även ett dopp. Vet inte hur vattnet är där… Vet du?

    Gilla

  18. Helena

    Det är tydligen något symtom. Läste på 1177 om restless legs. Vet inte om det är det jag har. Kan också vara biverkningar av medicin, så jag misstänker att det bara är att stå ut 😛

    Liked by 1 person

  19. Katarina Inläggets författare

    Ah ok, bra att veta. Tänker att händer det bara nån tåg då och då låter det ju långsökt att det skulle vara restless legs. (Har också hört talas om det ) men vad vet jag? Ja kanske är det en biverkning av något annat med, medicin eller så.

    Gilla

  20. Katarina Inläggets författare

    Jo visst är det så,, men samtidigt kan man ju hellre vara utan med 🙂 det är ju jobbigt att inte få sova…
    Säger en som älskar sin sömn. 🙂

    Gilla

  21. Mia

    Skrivpaus är precis vad jag mycket snart ska ägna mig åt. Dessutom kommer det inte att gå att skriva dit jag åker, för vi kommer att vara så många människor där. Det blir läsa istället och slöa. I mängd. Så ja, det är viktigt att ta lite semester från skrivandet också.

    Liked by 1 person

  22. Katarina Inläggets författare

    Låter härligt det med, och blir säkert oerhört vilsamt speciellt för dig som skriver på heltid. 🙂 läsa ikapp lite och bara tanka och vila.

    Gilla

Kommentera

