En kort uppdatering 

I fredags gick jag äntligen på semester!!! Det behövdes verkligen som ni kanske redan förstått om ni läst mitt inlägg för några veckor sedan om jobbsituationen.

Nu har jag tagit skrivsemester, alltså inte semester från skrivandet utan för att kunna ägna mig helhjärtat åt det. Bara sedan i söndags har jag skrivit 5400 ord så det går framåt, faktiskt. Plötsligt känns skrivandet riktigt kul igen och då passar jag på att få lite gjort.

Idag och igår har jag cafeskrivit. Här är lite bilder:
  

  

Som ni ser går det ingen nöd på mig 😊

Hoppas ni också har det bra och njuter av sommaren på det sätt ni föredrar.

/Katarina

18 thoughts on “En kort uppdatering 

  1. Katarina Inläggets författare

    Japp, jag beräknar att ha omskrivningen klar till den 8/8, sedan ytterligare en dryg månad åt övrig redigering och korrläsning. Den här gången har jag valt att låta någon läsa manuset några kapitel i taget medan jag fortfarande jobbar med det. Jag tyckte det kändes bäst för att undvika att halka in på ett felaktigt spår och sedan köra vidare i något som inte funkar. På det här viset får jag genast veta om något inte håller eller verkar orimligt. Manuset är redan skrivet i en första version, just nu gör jag en rejäl och övergripande omskrivning av alltihop och det är den nya versionen som jag låter testläsa parallellt.

    Liked by 1 person

  2. Katarina Inläggets författare

    Nej den var inte dålig hehe. Och det är egentligen Schweiz på bilden. Lugano! Men du har gissat rätt att jag är i Italien nu 🙂 ja det känns underbart att få lite ledigt och ägna sig åt skrivandet 🙂

    Liked by 1 person

  3. M.S.

    Vad spännande! Då är du ändå en rejäl bit på väg.
    Intressant med testläsning några kapitel i taget, det kanske blir något jag får testa i framtiden, för det låter faktiskt logiskt att göra så. Väntar du in kommentarerna innan du fortsätter?

    Liked by 1 person

  4. Katarina Inläggets författare

    Ja jag är cirka en tredjedel in. Men har haft ett extremt segt skrivtempo de senaste veckorna 😉 jobbet gjorde mig ganska slut.
    Det är en ganska bra grej, jag gjorde det med min första roman med. Ja precis, jag väntar in feedbacken innan jag fortsätter. Som sagt, manuset är redan skrivet en gång, det jag skickar ut är den omskrivna versionen. Skulle nog aldrig våga låta nån läsa mina Råmanus, huuu. 😧

    Liked by 1 person

  5. Drömmen om en bok

    Åh, det ser underbart ut! Och vad härligt att det rullar på med skrivandet. Går väldigt segt här också men börjar längta mer och mer efter att sätta mig ned och ta tag i den resterande omskrivningen. Har formulerat första meningen i första kapitlet i huvudet ett antal gånger nu, så jag börjar bli redo 😉

    Liked by 1 person

  6. M.S.

    Jobbet ja, det har i perioder fått mig att inte skriva alls och det har inte varit bra för min del.
    Skönt med regelbundna pauser som blir naturliga i väntan på feedbacken.

    Liked by 1 person

  7. Katarina Inläggets författare

    Ja det blir lite så, att det blir små tankepauser däremellan. Nu brukar jag få feedbacken väldigt snabbt, men man hinner iaf fundera lite på det man skrivit. Vilket är bra. 😊

    Liked by 1 person

  8. Katarina Inläggets författare

    Ja man får passa på medan det gör det, hehe. Och jag har verkligen längtat eter att få skriva mer de senaste månaderna så det var välbehövligt.
    Hehe, ja då är det kanske snart dags. Men visst behöver man vila mellan de olika vändorna med. Dessutom ser man annorlunda påminner text med. 🙂 hoppas du snart får lite ny skrivenergi. 🙂

    Gilla

  9. Helena

    Ingen nöd alls ser jag 🙂 Visst är det underbart att kunna flytta med sig sitt skrivjobb lite till där det passar! Men jag har märkt att jag gör olika saker på olika ställen. Hemma textproducerar jag, medan jag kan grunna på andra saker då jag sätter mig på café…

    Liked by 1 person

  10. Katarina Inläggets författare

    Ja det är också intressant det där med vad man gör var. Jag har börjat lära mig att fokusera och skriva även ute bland folk, det kunde jag inte innan.
    Nej hehe, här är det gött! 🙂

    Gilla

Kommentera

