Råd till författare

Läste ett så himla bra inlägg av Dag Öhrlund idag. Om hur situationen ser ut från förlagens sida. Väldigt läsvärt för den som har sitt manus ute hos förlag eller nån gång har blivit frustrerad på svaret.

Själv är jag inte där än, är fortfarande mitt i omskrivningen, men senare i år kanske det blir aktuellt, kanske. Beroende på feedbacken jag får och ifall jag kommer in på kursen eller inte.

Hur många av er har skickat in något till förlag innan eller under sommaren?

9 thoughts on “Råd till författare

  1. Eva-Lisa

    Jag läste också det där inlägget och blev genast nyfiken på varför det tagit så lång tid innan han hittat ”rätt” förlag? Och vad problemen med de förra var?
    Jag har aldrig skickat in under sommaren om det inte varit ett manus som jag redan har kontrakt på, men jag antar att du menar spontanmanus nu. Skulle gissa att somrarna är sämsta perioden av alla att skicka in manus. Men det är bara en gissning 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja det blev jag med lite nyfiken på 🙂 det är en djungel därute, helt klart.
      Ja precis, det var spontanmanus jag tänkte på. Jag tror inte jag heller har skickat in något på våren eller sommaren, inte vad jag minns. Det har nog oftast varit i slutet eller precis i början på året för min del. 😊

      Liked by 1 person

      Svara
      1. Eva-Lisa

        Men visst blir man 🙂 Ja, det är verkligen en djungel där med.
        Exakt, skulle gissa att sent på våren och under sommaren är en lite sämre period att skicka med stundande semestertider/semestertider och allt. Även precis efter semestertider kan det kanske också vara bra att undvika att skicka.

        Liked by 1 person

Kommentera

