Resplaner

Tillsist lossnade det, och jag skrev hela kapitel två (skrev om då), sedan skickade jag det till en testläsare för snabb feedback på hur det fungerade som introduktion av karaktären och fick ok. Hann med lite snabbredigering av redigeringen med, hehe.

Idag är jag i samma sits igen. Inför kapitel tre behöver jag återigen fundera lite på hur fasiken jag ska lägga upp det. Det brukar lösa sig bara jag får reda ut tankarna i min anteckningsbok. Här ska jag dessutom infoga två helt nya inslag som inte fanns med i det första utkastet alls, vilket innebär en hel massa nyskriv, och nyskriv i det här skedet känns nästan ännu svårare än i råmanusfasen. Fast de facto brukar det jag nyskrivet i redigeringen bli hyfsat bra, bättre än råmanus, iaf, så jag får väl helt enkelt ta tag i det här nu.

Härom dagen bokade jag äntligen min Milanoresa med! 🙂 Nu ska här bli skriva av! Jag tänker mig förvisso inte stanna i milano hela tiden utan resa runt lite till närliggande platser med, och kanske till och med en dag vid havet. Det ska bli så härligt. Milano är lite min andra hemstad känns det som, så det ska bli kul att återse den. Det är alltid lite som att komma hem! Jag känner det redan när jag är på flygplatsen och sätter mig i avgångshallen med alla italienare som är på väg hem. Det känns fint, jag trivs ihop med italienare. Och när jag landar på Linate och ser allt det välbekanta, hör italienskan pratas överallt runt omkring mig och sätter mig på bussen in mot stan, då känns det verkligen som att komma hem 🙂 Det tar bara en liten stund att byta språkinställningar i hjärnan. Innan det är dags att åka hem har jag redan börjat tänka tankar på italienska istället för svenska.

Jag tror jag ska börja planera vilka platser jag ska besöka i sommar. Det kommer bli en riktig skrivresa 🙂

Här är lite bilder från förra årets resa:

2015-07-12 06.43.12

På Arlanda sprang jag på Anna Keiler med familj som också hon var på väg till sydligare breddgrader

2015-07-12 10.26.59

välkommen till milano

 

crema di caffe! En delikatess!

  

mitt första väskfynd

  
  

det andra väskfyndet 🙂 ser ni en trend?


  

cafeskriver och är lite lagom matt av 36 graders värme


  
  
  

8 thoughts on “Resplaner

  1. Carola

    Det är en så skön känsla när det lossnar. Nyskriv kan vara lite övermäktigt ibland. Står själv inför det nu (igen) men den här gången är jag peppad eftersom det är den där pangidén jag fick för någon månad sedan. Jag har verkligen längtat 🙂
    Milano! Italien! Jag har aldrig varit där men ändå är det något speciellt med det där landet. Och språket. Så vackert! Ser fram emot lite rapporter och gärna bilder 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja i det här läget hade jag hellre pysslat med mindre övergripande redigering. Men det får väl bli i bästa omgång. 🙂
      Det låter verkligen spännande.
      Ja det är verkligen ett härligt land och folk 🙂

      Liked by 1 person

      Svara

Kommentera

