Printing, printing

Idag tänkte jag som ett steg i att se hur långt jag faktiskt kommit (och som lite pepp) printa ut mitt manus så långt jag kommit hittills. Eftersom jag just i nuläget lägger till scenerna jag skriver i slutet av manuset utan någon hänsyn till vart de ska hamna sedan så spelar det ingen roll att jag inte är helt färdig.

Sedan ska jag såklart fortsätta och förra helgen kom jag äntligen på hur jag ska lösa ett genomgående problem med hela manuset, ett beslut som legat och mognat i bakhuvudet hela den gångna veckan. Så printandet är även ett steg inför omskrivningen som jag tänkte ägna mig åt i sommar. 🙂

Mina semesterplaner har kommit lite på skam tyvärr, pga olika omständigheter. Jag kommer vara ledig men det som innan var givet, att åka till Milano och tillbringa hela semestern där, har jag nu fått ompröva. Istället kanske det blir en kortare resa och jag börjar luta åt att göra en liten skrivarresa istället. Ta en biljett någonstans ut i europa till något ställe (av många) som jag inte sett förut, ta med mig datorn och skriva samtidigt. Det känns nästan som det mest lockande just nu. 🙂 Är inte längre lika road av solsemester, iaf inte  betydelsen badort och solbadande. Skulle nog få ut mer av en citysemester tror jag. Ska fundera mer på det med.

Men nu ska jag printa! Spännande!

14 thoughts on “Printing, printing

    1. Katarina Inläggets författare

      Vad härligt! Visst låter det lockande? Samt att se hur det man skriver påverkas av miljöbytet med. Vem vet vad som skulle komma ut i en annan inramning än den gamla invanda, när man ser nya saker och får nya perspektiv. Vi kanske får ta en skrivarresa någon gång 😉

      Liked by 1 person

      Svara
      1. Eva-Lisa

        Verkligen! Säkert kan mycket nya idéer dyka upp om man får byta miljö 🙂
        Det måste vi absolut göra någon gång 🙂
        Massor med pepp till manuset nu! Kanske får du ännu fler idéer under din skrivarresa 🙂

        Liked by 1 person

      2. Katarina Inläggets författare

        Ja, det tror jag faktiskt det skulle kunna göra, samt ge en ny och oväntad kryddning åt berättelsen!
        Det vore ju helskoj!
        Tack fina du för pepp! Det hoppas jag att jag får! 🙂

        Liked by 1 person

  1. esmaralda

    Det är roligt att få ut lite på papper. Eftersom jag hade ett halvårs uppehåll i skrivandet i vintras fick jag skriva ut de 100 sidor jag skrev innan bara för att hitta rätt igen. Jag kände mig så stolt när jag höll pappersbunten i handen och visste att detta hade jag skrivit 😀 Kändes som en stor bedrift. Hoppas du också får massor av positiva känslor du får mer pepp för fortsatt jobb.

    .s En skrivar resa vill jag följa med på 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, det blir liksom mer konkret då än bara en ordräknare i dokumentet 🙂 Jag tycker du har all anledning att vara stolt 🙂
      Ja visst vore det roligt? 🙂

      Gilla

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja just nu känns det alternativet mest lockande. Det finns så många städer (och länder) i europa som jag inte sett, men gärna vill se! Så varför inte passa på att göra kortare turer dit i sommar? 🙂 och precis, säkerligen ger det inspiration med.

      Liked by 1 person

      Svara
  2. Carola

    Härligt att se resultat i form av den där fina högen av papper1! 🙂 Att skriva någon vecka på annan ort utanför landets gränser är nog mångas dröm. Även min. Helst skulle jag vilja kombinera den med research vilket då skulle behöva ske i Aten, New York och Mexico. Men egentligen passar vilken varmare ort som helst, bara kassan tillåter det 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja så kanske det är? Hur ska jag kunna bestämma mig för vart jag ska åka? Men nåt ställe med sol och värme iaf. Och vill man ta ett dopp en dag är det ju kul om det finns möjligheter. 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
      1. Carola

        När jag var till Maderia för snart fem år sedan hade jag gärna skaffat en liten lägenhet och stannat kvar för att skriva där. Men Mallorca skulle också gå bra. Det är en typisk turistfälla men det finns också platser som är lugnare och mer mallorcinskt. Eller varför inte Kroatien? Ja, många alternativ finns det och gör inte valet lätt 😉

        Liked by 1 person

      2. Katarina Inläggets författare

        Åh, ja spanien hör till de länder jag fortfarande har besökt, otroligt nog. 🙂 Jag har alltid fokuserat på italien och innan dess grekland. När jag hittat något jag gillar har jag liksom hållit fast vid det. 🙂 men det finns så mycket härligt att utforska 🙂 Ska absolut fundera på spanien.

        Liked by 1 person

  3. Mia

    Ja en biljett nånstans och sen bara skriva, det skulle vara helt magiskt. Jamen, hmm, jag gjorde just det… Så jo, gör så, det rekommenderas, nya platser ger sting åt berättelsen. Man borde flytta på sig oftare.

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Hahaha, ja det gjorde du ju 🙂 Och verkar ha fått mersmak också! 🙂
      Det tror jag med att det gör. så det ska bli intressant att se hur det påverkar denna berättelse! 🙂 Det borde man förmodligen. Men man är ju lite lat, hehe.

      Gilla

      Svara

Kommentera

