Disciplin

…är väl lite vad jag behöver just nu.

Jag hade ju planer på att börja på manus 2 efter att jag färdigställt första utkastet till ettan, men efter att ha klurat lite insåg jag att den (tvåan) måste jäsa lite i huvudet först, innan jag är redo att skriva. Jag har en tendens att kasta mig in i skrivandet av en ny berättelse innan jag är riktigt redo, så den här gången ska jag försöka att inte göra samma misstag.

Istället har jag börjat lista det som måste göras härnäst med manus 1. Vilket inbegriper 2 nya scener samt 5 nya/outvecklade trådar som ska vävas in i berättelsen, som jag bara snuddat vid i handlingen hittills.

Jag tänkte försöka sätta ett litet schema för att komma någonstans, för just nu lider jag av skjutauppsjuka och får inget gjort. Kanske delvis för att de där scenerna inte direkt hör till den lätta sorten och för att jag inte är helt hundra på HUR jag ska skriva dem. Så en scen per dag kanske kan vara rimligt? Jag ska iaf försöka, måndag till fredag. Det borde gå på cirka två veckor. Så det är iaf en slags deadline, jisses. Jag som aldrig sätter sådana. Nu har vi en. Den 22 maj ska jag vara färdig med dessa scener. 🙂

Återstår att se om jag klarar det! Ett annat mål är att manuset ska nå upp till en ordmängd som börjar närma sig romanlängd. Nästan iaf. I nuläget är den mer åt kortromanhållet till.

box-1198688_1280

11 thoughts on “Disciplin

  1. Ebba Range

    Vilken härlig bild – den illustrerar allt du skrivit här ^^^
    Deadline is da shit – själv har jag aktat mig för en sådan just nu – för jag lägger ner hela min själ i att hålla den, till priset av annat som också behöver göras. Ja, jag har tidigare hållit mina deadline … just nu pratar min senaste 😉 fd man i etern om boxning. Tjohooo!

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Haha, vilket sammanträffande 😉
      Ja, ibland behöver man nog en deadline så man får ändan ur vagnen nån jäkla gång! 😀 Jag brukar också hålla mig borta från sådana men just nu känns det som om jag behöver en… bara jag kan ta den på allvar nu.

      Gilla

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, de är iaf mindre lättvindiga än de som andra sätter upp 😉 Jag föredrar nog mina egna, fast visst skulle det vara kul att h ett förlag som satte upp sådana med. Tack för pepp!

      Gilla

      Svara
  2. Eva Karlsson

    Jag lider också av skjutauppsjuka. Ibland behöver man visserligen avvakta och låta saker växa men ibland är det bristen på disciplin som är boven. Jag lutar starkt mot det sista i mitt fall 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Jobbig den där åkomman 😉 Ja precis, det gäller att känna igen vilket det är och därmed vilket som är bästa boten!
      Det är det nog allt som oftast för mig med. Jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande 🙂

      Liked by 1 person

      Svara

Kommentera

