Nästan klar

Japp, snart så! Fast det beror nog iofs på hur man definierar ”Färdig”. Färdig som i klar med första utkastet, iaf de scener som står med i min outline, eller som i färdigredigerad och redo att skickas in till förlag? Eller något däremellan?

I mitt fall är det det förstnämnda alternativet. Jag måste bara hitta något bra sätt att runda av på, och fundera på om mitt slut känns tillräckligt Pang-BOOM! Sedan är det förstås alla de där scenerna som dykt upp i huvudet på vägen och som behövs skrivas dit för att förtydliga eller fördjupa, samt att hela manuset behöver en rejäl omskrivning.

Tror aldrig jag har skrivit något så RÅTT tidigare. Det är lite som att kalla ett hus för färdigbyggt efter att man rest gavlarna… Mycket arbete återstår ännu. Men om vi pratar klar enligt tanken att allt som stod med i outlinen nu finns där, 40 relativt korta scener, då ja, jag är faktiskt nästan klar. Och trots att manuset ännu inte håller romanlängd (annat än möjligtvis en kortroman då) det bryr jag mig inte om. Jag tror på att sätta små delmål och i nuläget är det första delmålet faktiskt klart! 🙂

Idag fyller jag dessutom år och får hem lite gäster på kalas senare, så nu ska här köpas tårta, städas och fixas lite till innan de kommer.

Vad gör ni idag? Visst är det härligt att våren äntligen är här? 🙂

15 thoughts on “Nästan klar

  1. Carola

    Bra jobbat!! Futtiga ord egentligen med tanke på det du har presterat. Att skriva i en helt ny genre gör man inte bara så där. Hoppas dagen för övrigt varit bra och att du blivit firad ordentligt =)

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Hehe jag vet ännu inte om jag presterat något värt namnet. Det kanske visar sig efter x antal redigeringsvändor. Men klurigt var det. Tack fina du! ❤️ ja nu har jag blivit ordentligt firad. 🙂

      Liked by 1 person

      Svara

Kommentera

