När författare är otrogna

Även om vi är i det närmaste fullkomliga som människor (sociala, snygga och ödmjuka, räcker inte det?) så händer det ibland att även vi syndar. Det är såklart inget vi är stolta över men ibland kommer vi på oss själva med att drömma om en annan. Den där som vi mötte av en slump härom kvällen när vi borde ha sovit. Den som fick oss att känna oss speciella och redo att överge allt annat. Övertygade om att om det bara blev vi två så skulle  allt bli annorlunda. Som får oss att sitta och dagdrömma när vi borde umgås med vår nuvarande istället för att inbilla oss att gräset skulle vara grönare och livet lite roligare om bara…

Ibland är vi till och med så fula att vi säger till den nya ”håll ut medan jag gör mig av med den andre, sedan är det du och jag forever”. Bara för att upprepa samma mönster den dagen det äntligen är vi två.

Som sagt, ingen är helt och hållet fullkomlig. Och vem har sagt att gräset inte faktiskt är grönare på andra sidan? Man kan ju aldrig riktigt veta förrän man gett det en chans! Så jag fortsätter drömma om manus två medan jag skyndar mig att skriva klart manus ett. Så får vi se om tvåan verkligen är den rätte. Just nu känns det så 🙂

10 thoughts on “När författare är otrogna

    1. Katarina Inläggets författare

      Haha, du är för härlig. Hejar på otrohet. 😉 Ja, vem vet egentligen? Och som författare kanske otrohet kan vara något bra. Tänk om man skulle skriva på samma manus hela livet!!! 😮
      Men det fick mig iaf igång med manus ett igen 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
      1. Katarina Inläggets författare

        Ja, precis, lite så jag känner med. Och det finns ju så många fina romanidéer så det vore synd att hålla sig till en och samma. Men jag har lovat mig själv att jag ska skriva klart detta först. 11 scener kvar 😛

        Liked by 1 person

      2. Katarina Inläggets författare

        Eller hur? Det var det jag insåg med. Att om jag lägger manken till nu så är jag snart nog i mål! 🙂 Det är värt den lilla ansträngningen. 🙂 Så nu gör jag en uppryckning.

        Liked by 1 person

Kommentera

