Och skrivandet då?

Nja, just nu tycks det ha avstannat.

Jag är mer intresserad av att pyssla hemma (och gudarna ska veta att det behövs då jag äntligen bringat lite ordning i mitt stackars hem efter åratal av stök) och piffa och pynta och mysa och läsa (Ja, just nu känns det roligare än att skriva). Och igår satte jag igång ett till projekt, nämligen projekt tavlor. Mina väggar är i stort sett tomma (medvetet och omedvetet val) eftersom jag aldrig hittar något jag gillar att sätta upp på dem. SÅ tillslut bestämde jag mig för en mellanväg:

Att sätta upp några förstoringar av mina egna foton på dem. Ha! Här kan vi snacka egotripp 😉  Det är några av fotona från min senaste resa till Milano som jag gillade lite extra, som jag tänkte placera ut här och där. SÅ igår gick jag och beställde förstoringar på dem, som jag kan hämta ut om någon dag. Det ska bli spännande att se hur det blir. 🙂

Och när jag inte hemmapiffar så läser jag.
Ett tag hade jag små fokuserade skrivarsessioner med en skrivarvän men när de tog slut så insåg jag att jag nog faktiskt behöver den där peppen att skriva ihop med någon. I alla fall i nuläget när det tar emot som mest. Jag kanske får sätta ut en annons. Lat författare söker…

12 thoughts on “Och skrivandet då?

  1. Eva-Lisa

    Ibland tar bara skrivandet emot och då är det nog bra om man pysslar med annat, för jag tror att man i bakhuvudet ändå medvetet eller omedvetet, tänker på storyn.
    Hehe, ja i värsta fall får du sätta ut en sådan annons 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, precis, och just nu känns som en sådan period då det lika gärna kan ligga där i bakhuvudet och skramla en stund medan jag samlar inspo via läsning. 🙂 Det går ju ingenstans liksom 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
      1. Katarina Inläggets författare

        Nej… även om jag ibland önskar att det ville det 😉 Eller bara skriva sig själv. Den där idén du hade om att liksom få ner det man tänker på på pappret utan att man behöver sitta och formulera det var inte alls dum 🙂 En kabel mellan hjärnan och datorn, typ.

        Liked by 1 person

  2. Sofia Fritzson

    Men det låter härligt att pyssla med annat och att ägna sig åt läsning. Tror man behöver tanka upp mellan varven och få längta efter skrivandet så det låter helt rätt att göra annat ett tag. Annars lät det som en kul annons 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ja det är nog så, att man behöver tanka upp som du säger, mellan varven. Och läsning känns som ett bra sätt. Igår fick jag en ide till nästa manus igen hehe. Så någonstans där bakom råder nån form av aktivitet iaf. 🙂

      Gilla

      Svara
  3. Skriva läsa leva

    När jag skrivit som bäst har varit när jag skrev ”mot” en skrivarvän. Vi hade varit skrivkamrater på manusskrivarkursen där vi varannan vecka gav feedback på 20 sidor som den andre skrivit. När kursen var slut fortsatte vi. Tyvärr kom annat i vägen efter några månader och vi fick avsluta det, men jag har aldrig skrivit mer ordentligt än då. Skrev mina cirka 20 sidor och hann ofta även redigera lite innan jag lämnade över till läsning. Toppenarbetssätt. Saknar det jättemycket. Kanske våra liv funkar för att göra det igen någon gång…

    Liked by 1 person

    Svara
  4. Carola

    Smart tycker jag att använda sig av egna foton som tavlor. Och du som har det där sinnet för bilder har säkert massor att välja av. De du lägger ut på instagram är otroligt fina! 🙂 Det märks att bilderna är genomtänkta och tagna av någon som inte bara slänger upp kameran och knäpper på knappen på måfå. En skrivkompis hade jag också gärna sett att jag haft här där jag bor. Borde kanske också annonsera… 😉

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Tack snälla du! Ja visst är det kanon? Jag tror dock inte man nödvändigtvis behöver bo på samma ort för då blir det genast svårare att få till dagliga skrivsessioner. Men visst är det kul att träffas och skriva med någon med. 🙂

      Liked by 1 person

      Svara

Kommentera

