Gaah!

Härom natten fick jag en ny romanidé! Den verkade riktigt lovande, och lite speciell. Jag blev faktiskt lite småkär i den. Men jag håller mig till mitt pågående manus ett tag till.

Det är alltid en frestelse att inte börja skriva på något nytt med detsamma man får idén tycker jag, men jag  kan ju alltid mulla lite över den medan jag skriver den här. De är i ungefär samma genre så om detta projekt faller väl ut vet jag nu vad jag ska skriva efter det. 🙂

Vad gör ni idag?

keep-calm-and-write-on-1731.jpg

10 thoughts on “Gaah!

    1. Katarina Inläggets författare

      Hehe, det är ju det, och så känns ju alla idéer så genialiska när man precis får dem att man är beredd att kasta allt annat åt sidan för att skriva dem. 🙂 Härligt känsla 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  1. Carola

    Gosh vilken härlig känsla med den nya romanidén! Svårt att låta bli att skriva på dem när det kliar i fingrarna 🙂 För egen del har det inte blivit något skrivet men det blir det nästan aldrig på onsdagar. Då är det bågskytte med dottern. Inte så tokigt det heller 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
  2. Mia

    Ha ha! Förlåt. Man ska inte skratta åt de nattliga romanidéerna, de är ju bra och de kommer alltid när man är mitt uppe i nåt annat. För det är väl det, att när man är mitt uppe i så går hjärnan på högvarv och då dyker det upp vad som helst.

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Det gör verkligen det 😀 det är egentligen kanska kul, så länge man slipper lojalitetsissues. Jag gillar dem med. Avskyr ist de där idélösa perioderna. 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

