Glad Påsk

Något har lossnat.  Ända sedan jag började på manuset har det gått trööögt, jag har fått tvinga mig att sätta mig ner med texten då och då men ändå har jag inte alltid lyckats. Men igår bestämde jag mig helt enkelt för att sätta mig ner och skriva, avsatte tid och BARA GJORDE DET! Och det funkade. Kanske handlar det bara om att envisas tills den där spärren släpper. Och det känns roligt igen! Det gör det nu.

Och det fina är att nu ligger en långhelg framför mig, med massor av tid till manuset. Kunde inte ha kommit bättre! 🙂

Påsken är nog min favorithelg. Alla härliga färger, påskgodiset, marsipan, solen som är tillbaka, kycklingar, ägg, känslan av annalkande vår.

Ha en glad påsk allihop!

egg-69303_640

 

13 thoughts on “Glad Påsk

    1. Katarina Inläggets författare

      Men precis, det verkar faktiskt så. Egentligen har jag hört det så många gånger men ibland glömmer man bort saker med tiden. 🙂
      Ja, eller hur? Påsken är vår!!! 🙂 Och vår är härligt!
      Glad Påsk!

      Liked by 1 person

      Svara

Kommentera

