Valet och kvalet

Det är mycket att ta ställning till just nu. Eftersom inget är definitivt än kanske jag inte ska gå in på detaljer men jag har ställts inför ett litet vägskäl i mitt skrivande kan man säga och en del av mig klamrar sig fast vid det välbekanta medan en annan vill utforska denna nya möjlighet. Jag är säker på att det finns många bra talesätt om att våga släppa taget  så om ni kommer på några får ni gärna dela med er av dem nu, hehe.

Vad upptar era tankar för tillfället?

18 thoughts on “Valet och kvalet

  1. Eva-Lisa

    Oj, nu står det helt stilla med sådana. Den enda jag kommer på just nu är ”Friskt vågat hälften vunnet” och även om det är en klyscha, så är den ju ganska talande 🙂
    Ibland tror jag att man kommer längst genom att vara modig och lyssna på magkänslan. Jag vet att jag har gjort det i alla fall.
    Jag står ju också vid ett enormt vägskäl just nu, men jag tror att jag börjar veta på ett ungefär i alla fall.

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Haha men klyschor blir ju det för att de funkar 😉 så tack!
      Ja så är det nog. Lite läskigt bara att släppa sargen när man är osäker på sin egen förmåga att hålla sig på benen. 😊
      Hoppas du oxå snart kommer in på rätt väg. 😊

      Liked by 1 person

      Svara
      1. Eva-Lisa

        Hehe, ja det har du rätt i 🙂
        Det förstår jag, men bara man grunnat igenom det ordentligt, brukar man välja det som i slutändan blir rätt för en själv 🙂
        Tack! Det hoppas jag med 🙂

        Liked by 1 person

  2. Sofia Fritzson

    Oj, vad spännande, men klurigt. Jag är världens veligaste person så jag har tyvärr inga goda råd att ge annat än att det brukar ge sig med tiden 🙂 Jag brukar sortera bort allt jag inte vill och till slut brukar det bara finnas en grej kvar 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
  3. Mia

    Bakgrundsberättelser. Sånt som inte kommer att komma in i texten annat än som lite snabba svep. Fast det är så enormt fascinerande att hitta fram till saker man inte visste att fanns där bakom motiven. Så det gör jag. Mycket kul.

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

