Uppdatering

meadow-677878_1920

Precis som jag misstänkte så går mycket av min tid just nu åt till förändringarna på jobbfronten. Positiva sådana, tror jag, men som med allt tar det kanske lite tid innan allt fungerar. Nya rutiner, mm. Men jag tror det kommer bli bra när det väl är igång till fullo.

Men skrivandet står still. Jag tänker på det varje dag, plus manus 4 som är hos två (nu) förlag. det ena har haft det sedan i mitten av oktober och lovade svar ”inom några veckor” i början av december, det andra bara sedan några dagar men de brukar vara snabba att svara och jag tror de kommer vara det även denna gång.

När det gäller nästa projekt och vad det blir håller jag det än så länge öppet. Det är flera beslut jag måste ta ställning till och jag vet inte riktigt hur jag ska välja, så jag skjuter det framför mig så länge jag kan. Tids nog kommer jag säkert till den punkten att jag MÅSTE välja men än så länge finns det ingen anledning till stress. Jag känner efter istället. Ibland måste beslut helt enkelt mogna fram, tror jag. Vissa dagar känns det som om jag inte vill skriva något mer alls, andra velar jag mellan olika sorters berättelser och ytterligare andra tror jag mig ha bestämt mig, bara för att ändra mig dagen därpå. Eller samma kväll.

Fanns det inte ett talesätt om kvinnor och obeslutsamhet? 😉

9 thoughts on “Uppdatering

  1. Mia

    Tror att velandet och grubblandet hör ihop med hela författandet också, att eftersom man ändå håller på och velar med scener hit och scener dit så smittar det av sig liksom på allting. Scener som skrivs genast och aldrig ändras tenderar ju att inte riktigt hålla när allt annat lagts om. Så jo, ett och annat velande och grubblande här också.

    Liked by 1 person

  2. Eva Karlsson

    Bra inlägg med trösterika kommentarer. Det verkar ingå 🙂 Fast när jag är mitt i velandet och grubblandet är det bara frustrerande. Då gäller det att förlita sig på att hjärnan löser det så småningom 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

