Kors i krösamoset eller Det är aldrig försent

Idag fick jag med dessa tre böcker hem som jag aldrig trodde jag skulle läsa:

2016-01-08 20.53.22

Oj, bilden ville inte hamna på rätt ledd men jag tror ni förstår ändå 🙂

Den längst ner har jag varit nyfiken på en tid, delvis på grund av uppmärksamheten den fått i utländska medier, dels pga handlingen.

Den i mitten snubblar jag på lite överallt, det verkar som om den vill bli läst 🙂 Den översta var ett infall men jag har hört talas om den.

Behöver vi säga att alla dessa är ganska långt ifrån det jag läser i vanliga fall? Men man är aldrig för gammal för att ändra sig och det ska faktiskt bli kul med ett litterärt miljöombyte. Har ni läst någon av dem? Alla? Någon favorit? Jag tror jag ska börja med Maresi, mest för att jag är mest nyfiken på den och för det läckra omslagets skull.

15 thoughts on “Kors i krösamoset eller Det är aldrig försent

  1. Anna

    Jag har läst Fallen ängel och resten av böckerna i den serien. Tyckte först att den var för lik Twilight-böckerna, men efter att ha kommit in i boken kunde jag inte lägga ifrån mig den 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Ah ok, då kanske jag kan läsa dem för jag har aldrig läst Twilight, bara sett första filmen pga av att en god vän bad mig följa med och se den. 🙂 Vad kul, då ser jag fram emot den.

      Gilla

      Svara
  2. Carola

    Men oj! Nu överraskade du mig rejält! 🙂 Maresi har jag också velat läsa länge men det har aldrig blivit av. Fitzpatricks bok har jag heller aldrig läst. Karin Tidbäck var mycket uppmärksammad i USA för två år sedan, bl a med den där och Jaganath (novell). Just Amtaka har jag inte läst. Ska bli intressant att höra vad du tycker sedan om dina val 🙂

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

