Mitt läsår

Var inte av den imponerande sorten. Inte som Carolas, tex.

Såhär såg det ut:

12400699_10153509210335000_383101667636777700_n-2

12 böcker är ju inte imponerande med några mått, men 3385 sidor låter iaf inte så himla lite. 9,27 sidor per dag, inte så farligt med tanke på att jag både arbetar heltid och försöker skriva/redigera på min lediga tid. Det är mer läsande än skrivande per dag så ur den synpunkten skulle det nog göra till och med Stephen King nöjd hehe. 😉

Jag vet inte vad det är, men jag tycks ha hamnat i en lässvacka igen och eftersom det alltid går hand i hand med skrivandet så har jag fått en massa ovälkomna, existensiella frågor rörande skrivandet att ta ställning till med.

I år siktar jag på 30 böcker och om jag ska ha någon chans att nå det är det bäst jag hittar BRA böcker. Vilket inte är det lättaste när man lider av läsdepp och det mesta känns tråkigt.  😦

Men jag tror jag får sikta på feelgood så kanske lite av det smittar av sig på min sinnesstämning med. Därför mottager jag tacksamt förslag på bra och läsvärda feelgoodböcker. Jag började på Projekt Rosie men den lyckades inte riktigt fånga mig. Vilka är era feelgoodfavoriter (ni som läser feelgood alltså)?

18 thoughts on “Mitt läsår

  1. Eva-Lisa

    Oj, vad svårt, jag läser ju inte så överdrivet mycket i just den genren och på tal om antalet böcker du läste i år, så har du nog läst fler än jag i alla fall 🙂
    Har du läst Kaffe med rån? Det är nog den jag kommer på så här på rak arm. Humorn tilltalade inte mig, men många har ju gillat den.
    Håller tummarna för att lässvackan snart är över!

    Liked by 1 person

    Svara
  2. Carola

    Om man behöver komma igång med läsande är det bra att inte experimentera för mycket utan hålla sig till säkra kort (genremässigt). Tyvärr kan jag inte komma med några tips i feelgood-genren som du vet, hehe, men jag hoppas du hittar några riktigt bra som ger både ditt skrivande och läsande en extra skjuts 🙂 Lycka till med 2016 års läsning!

    Liked by 1 person

    Svara
  3. Eva Karlsson

    Jag vet inte om Jandy Nelsons Himlen börjar här är feelgood, men den uppvisar ganska många tecken på att kunna vara det. Fast det är mycket sorg också, men oändligt fint beskrivet.

    Gilla

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Det finns ju plats för sorg med i feelgood, det beror kanske på hur det är skrivet och vilken känsla den lämnar läsaren med när den slutar. Så tack för tips. Ska kolla den med.

      Liked by 1 person

      Svara
  4. Emma

    Hur är det med ”Äta kakan och ha den kvar”, har du läst den? Den är ju förstås inte ny men jag gillade den 🙂 Jag är dålig på feelgood men läser det gärna så om du har några riktigt bra tips får du gärna komma med dem. Behöver också ny läsning 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
      1. Katarina Inläggets författare

        Asch då. Jag har inte hittat så många bra sådana de senaste två åren så vet tyvärr inte vad jag ska föreslå. 😐 vi får leta vidare.

        Gilla

Kommentera

