Testläsning pågår

work-in-progress-24027_1280

Igår skickade jag iväg mitt senaste manus till en testläsare. Huuu, det är alltid lika nervöst. Men jag hoppas få ett par fräscha ögon på texten nu då jag själv förlorat förmågan att se den objektivt. Jag ser inte ens bristerna längre, för mig känns den i det närmaste färdig. Det låter dock lite för bra för att vara sant hehe, så då passar det bra med ytterligare ett par ögon.

Så nu har jag lite tid att börja fundera över nästa manus. Jag har en idé men det ligger lite utanför mitt erfarenhetsområde… Men jag gillar ju att pröva nya saker i mitt skrivande så detta kan bli just den utmaning jag behöver just nu. 🙂

I övrigt händer det inte så mycket, som tur är. Jag ser faktiskt fram emot att gå till jobbet imorgon, förändringar stundar och det ska bli intressant att se då inte ens jag vet riktigt vad eller hur det kommer bli. Eller hur kunderna kommer motta förändringarna.

Hoppas ni alla har haft en fin nyårshelg!

7 thoughts on “Testläsning pågår

  1. Eva-Lisa

    Härligt med nya idéer och det är ju perfekt att grunna på sådana medan manuset är på testläsning 🙂
    Vi har haft ett härligt nyårsfirande, men nu är det dags att ta tag i vardagen igen.

    Liked by 1 person

  2. Katarina Inläggets författare

    Vad skönt att ditt nyår var fint! 🙂 Ja nu är det snart dags att ta tag i vardagen igen. Men idag är det söndag och jag tänker passa på att vara lite lat hehe. Sista chansen liksom.

    Liked by 1 person

  3. Eva Karlsson

    Åh, vad spännande med testläsning, ibland behövs det verkligen någon som kan se manuset utifrån. Ställer du frågor om vad testläsaren ska tänka på?
    Ibland är det kul med förändringar på jobbet, ibland inte … hoppas dina är av godo 🙂

    Liked by 1 person

  4. Katarina Inläggets författare

    Japp, jag bifogade ett gäng frågor som den som läser kan ta ställning till under eller efter läsningen. Tycker det brukar bli bäst då, under förutsättning att vederbörande inte ignorerar frågorna då hehe.
    I det här fallet tror (och hoppas såklart) jag att det kommer bli till det bättre, men det visar sig imorgon 😛

    Liked by 1 person

  5. Mia

    Bra med andra ögon, för själv blir man så himla skumögd. Förstår precis känslan. Och sen nästa steg när de andra ögonen betraktat klart och man sitter där och skäms över sina tillkortakommanden som man inte såg men sen ser alldeles otroligt tydligt…

    Liked by 1 person

Kommentera

