10 Julklappstips till författaren

christmas-present-83119_960_720

  1. Anteckningsböcker
  2. Presentkort på Adlibris, Akademibokhandel eller mottagarens lokala bokhandel. Eller varför inte på Amazon för den som gillar e-böcker och gärna läser på engelska?
  3. Biljetter till bokmässan (plus hotellrum såklart, bör bokas redan nu för att slippa sistaminutenpanik)
  4. En lektörsläsning/redaktörstjänst
  5. En bok du tycker denne borde läsa. Jag sa så till en släkting, nämnde ingen titel vilket orsakade lite jämmer och klagan, men fick Divergent. Det tog ett år innan jag läste den men det var nog den bästa julklappsbok jag fått. Ibland kan det vara roligt att vidga sina vyer och läsa något man aldrig hade valt själv.
  6. En inramad bild av omslaget till mottagarens (första) bok/förstasidan i boken eller annan kuriosa, varför inte den där superfina recensionen denne fick av tidning X? Med text så uppförstorad att man kan hänga den ovanför skrivbordet och titta på när tvivlen hopar sig.
  7. En till bokhylla
  8. USB-minnen. Man kan aldrig få för många.
  9. En ny skrivbordsstol (eller en massagedyna till skrivbordsstolen för den som ofta får ont i rygg och nacke efter långa stunder vid datorn)
  10. En skrivarkurs

Vad står på eran författarönskelista?

14 thoughts on “10 Julklappstips till författaren

  1. Mia

    Det där var väl rätt bra tycker jag och tror att jag vill ha det mesta som finns på listan. Även om jag brukar vara ganska specifik när det gäller vilka boktitlar jag vill ha…

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

