Mindmapping – den nya tidens nöjen

Jag hittade en trevlig app igår som heter Simple Mind där man kan göra roliga kartor med alla sina förvirrade tankar och idéer och knyta ihop dem med varandra och få en känsla av struktur. Jag hade en tanke om att det skulle få dem att försvinna om jag kladdade ner dem någonstans. Sedan upptäckte jag att det var ganska roligt med 🙂

Och jag tänker att detta kan nog vara ett väldigt bra hjälpmedel vid planerandet av en roman. Att brainstorma fritt och skriva ner allt som dyker upp och länka dem till varandra allteftersom man kommer på hur de hänger ihop. Dessutom var det lätt och bra att använda. Och gratis, till skillnad från Scrivener-kusinen Scapple som kostar 15 USD. Dessutom riktigt snyggt med olika färger för olika grenar.

Det är mitt skrivtips för den som har svårt att sortera alla tankar och inte gillar handskrivning. 🙂

 

2015-11-26 21.46.21

 

 

4 thoughts on “Mindmapping – den nya tidens nöjen

  1. Carola

    Det här är ett jättebra komplement till One Note som jag precis hittat. Det går att mindmappa där också men inte lika snyggt som i Simple Mind vad det ser ut som. Måste testa det! 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

