Vanans makt

En vecka sedan jag bestämde mig för att lägga ner skrivandet men hjärnan har inte riktigt fattat. Den fortsätter bearbeta idéer.

Det brukar vara så när jag bestämmer mig för att ta en paus ett tag och vila. Då går skrivarhjärnan på högvarv och oftast är det då jag får de där wow:siga idéerna.

Den här gången vaskade den fram en gammal romanidé från tidernas begynnelse (läs: 2011) och började vända och vrida på den. Och tillslut hade den bestämt sig för att den inte tyckte jag var färdig med den än.

Det är det första och hittills enda manus jag skrivit som fått mig att börja gråta. Ett som hittills ingen läst alls faktiskt. Men jag har redan gett det flera chanser utan att komma någon vart med en ombearbetning. Den har haft sin chans.

Grejen är att just nu känns det som om det räcker gott med att tänka på karaktärerna och storyn. Dagdrömma den lite. Det är så kravlöst, man behöver ingen talang för att dagdrömma för ingen ska någonsin ta del av den iaf. Allt är möjligt, och ingenting är fånigt. Det finns inget som heter målgrupp eller refusering.

Och just nu har jag inte lust att behöva tänka på de sakerna.

Så jag nöjer mig med att dagdrömma om den 🙂

6 thoughts on “Vanans makt

Kommentera

