Söndagsfunderingar

  
Jag skriver inte så mycket längre om min skrivprocess. Det finns inte mycket av dem som jag inte redan tagit upp i min gamla blogg och jag inbillar mig att ingen är intresserad av att läsa om mina skrivtvivel, trokramper osv.

Det betyder dock inte att dessa inte fortfarande existerar, i precis samma omfattning som innan.

Just nu slits jag mellan två helt olika sorters berättelser och vet inte vilken jag vill satsa på. Båda två? Kanske den ena, sedan den andra? Jag vet inte men ofta känns det som om jag måste börja fatta ett beslut om detta innan jag fortsätter skriva vilket gör allt ännu svårare. Jag gillar ju dem bägge två men det känns inte som om de hör till samma författarskap. Så vad ska man egentligen gå på?

Detta blir inte bättre av att jag i skrivande stund har två olika manus ute hos förlag, samma förlag faktiskt. Och jag tänker att även deras svar kanske har avgörande betydelse för vad jag väljer att fortsätta med. Inget av dessa manus är mer eller mindre ”jag”. Jag skulle lätt kunna välja vilket som, och fortsätta på den banan.

Så som en liten pausfågel bjuder jag här på lite bilder från min färgsynkade bokhylla. Detta är inte alla böcker. Bara de som passade in under respektive färg.

 
    
   

Detta är nog det bästa beviset för att jag skriver för lite hehe. 😊

7 thoughts on “Söndagsfunderingar

    1. Katarina Inläggets författare

      Ja, det skulle kanske hjälpa lite i valet iaf. 🙂
      Hehe, ett tecken på för mycket tid över. Men rättså kul iaf.
      Sedan har jag en hylla för skrivarkompisar, den går av någon anledning mycket i mörkblått och svart. 🙂 Kanske får färgkoordinera dem med? 🙂

      Liked by 1 person

      Svara
  1. Eva Karlsson

    Vad fint med färgkoordinerat! Ska tänka på det när jag dammar bokhyllorna nästa gång.
    Jag tröttnar aldrig på att läsa om skrivprocesser och tanker kring det, men jag förstår att man själv kanske får nog när man som du har gjort det.

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

