Att nanowrimo eller inte nanowrimo – det är frågan 

Det är vad jag funderar på idag. Jag hade funderat på att göra en fuling och fortsätta på manus fem under nano men nu tror jag att jag – kanske- har fått en bättre idé.

Ett helt annat och mer seriöst projekt.

Det verkar som om intresset bland svenska författare är lågt i år men jag kan inte låta bli att känna den vanliga ivern även om jag vet att jag skulle få svårt att klara dagsmålen på 1667 ord. Det är något med den där gemenskapen, den kollektiva galenskapen i att tro att man kan skriva en roman på en månad.

Igår gjorde jag ett omslag, det var mest något jag knåpade ihop på skoj, men själva bilden gjorde mig faktiskt lite inspirerad. couple-731185_1920_Fotor

Även om det var tänkt för manus fem så var det något i det som väckte lusten att skriva en helt annan slags berättelse. Något hos människorna på bilden väckte något. Om jag hinner komma på vad deras historia är innan det är försent kanske jag gör slag i saken.

/Katarina

8 thoughts on “Att nanowrimo eller inte nanowrimo – det är frågan 

  1. Eva-Lisa

    Fint omslag och jag förstår att det väcker inspiration 🙂
    Ibland måste man få klura lite kring huruvida man ska göra något eller inte. Du hinner säkert fatta ett beslut innan Nano. Det är ju några dagar kvar 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Tack, vad kul att du gillade det. Jag knåpade lite på datorn med ett fotoredigeringsprogram. Beskar till passande format. Lade till text och en ”ram” runt. Försök. Det är inte så svårt. 😊 och väldigt roligt med. Picasa är ett bra gratisprogram om du har PC.

      Gilla

      Svara
  2. Sofia Fritzson

    Jättefint omslag! 🙂
    Jag var också sugen på NaNo, hade tänkt vara med men hoppar över. Känner att det nog inte blir 50K under nov och det är rätt frustrerande att inte uppnå det målet även om man har ett eget mål som man uppnår. Det blir liksom inte lika snyggt i statistiken då 🙂

    Gilla

    Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Tack! 🙂
      Ja, visst blir man sugen. Jag känner mig också väääldigt tveksam till om jag kommer kunna hålla dagskvoten men isf skulle jag nog göra detta mest som en rolig grej och bara skriva loss utan att ta det alltför seriöst hehe. För det är ju just det där med statistiken… det är jobbigt när man sackar efter… Synd att du inte är med. 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

