Tidernas värsta bokomslag?

Det där med bokomslag är himla intressant tycker jag. Ett bra bokomslag i kombination med en intressant baksidestext kan få mig att köpa en bok utan att jag ens bläddrat i den. De kan bli som ett litet konstverk i sig, något man vill placera med framsidan ut i bokhyllan.  Men ibland blir det kanske inte helt lyckat… Idag fnissar jag åt detta: http://www.theguardian.com/books/shortcuts/2015/mar/15/kindle-cover-disasters-worlds-worst-ebook-artwork. Här är ett exempel:

51PJdEkHDJL._SX351_BO1,204,203,200_

Det är kanske inte ens själva omslaget som är det största problemet här…

Eller detta:

13448244

Och för den som vill fördjupa sig i ämnet finns en liten bonuslänk här: http://lousybookcovers.com/

Trevlig söndag!

/Katarina

17 thoughts on “Tidernas värsta bokomslag?

    1. Katarina Inläggets författare

      Haha, ja jag kanske borde ha varnat för skrattkramp… 😉 Ja ibland undrar man verkligen hur en del tänker. Jag tror en hel del av de i länken är egenutgivna på amazon. Därav de… personligt utformade omslagen. 😉

      Liked by 1 person

      Svara
    1. Katarina Inläggets författare

      Nej, livet är för kort för att slösa bort det på böcker med fula omslag;)
      Skämt åsido, omslaget gör verkligen jättemycket för att skapa läslust hos mig. 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

